پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264650 تاریخ : 1395/10/27-13:27:29
,17,
گرایش شرکت‌های خارجی به استفاده از «یوان» چین در سال 2017

گرایش شرکت‌های خارجی به استفاده از «یوان» چین در سال 2017

تازه ترین پیش بینی ها حاکی است که نزدیک به 70 درصد از شرکت های خارجی قصد دارند بتدریج استفاده از «یوان»، پول ملی چین را در معاملات تجاری خود افزایش داده و سهم بیشتری از درآمدهایشان را به یوان تبدیل کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، از زمانی که چین توانست یوان را به عنوان یک ارز مهم در سبد ارزی صندوق بین المللی پول وارد کند، این ارز بتدریج بین المللی شد و بسیاری از کشورها درصدد استفاده بیشتر از آن در سال جاری میلادی (2017) هستند.
یوان، واحد پول ملی چین از دهم مهر ماه سال گذشته به طور رسمی وارد سبد ارزی صندوق بین‌المللی پول (IWF) شد و به عنوان پنجمین واحد رسمی صندوق بین المللی در کنار دلار آمریکا، یورو اروپا، پوند انگلیس و ین ژاپن قرار گرفت.
بر اساس بررسی هایی که توسط بانک مرکزی چین در 41 کشور و منطقه و از میان نزدیک به سه هزار و 500 شرکت صورت گرفته، 70 درصد از آنها از بین المللی شدن یوان استقبال کرده اند.
این شرکت ها خاطر نشان کرده اند که با توجه به ورود این ارز به سبد ارزی صندوق بین المللی پول و افزایش سهم آن در بانک های کشورهای مختلف، آنها نیز استفاده از یوان را در معاملات خود در سال های آینده افزایش خواهند داد.
بر اساس گزارش روز دوشنبه بانک مرکزی چین، نزدیک به 74 درصد از شرکت هایی که در اطراف جاده ابریشم نوین چین قرار دارند، اعلام کرده اند که به دلیل سهولت در معامله با ارز چین، در سال جاری میلادی (2017) معاملات یوانی آنها افزایش خواهد یافت.
همچنین نزدیک به 30 درصد از شرکت های خارجی بر اساس این گزارش، بر این باورند که یوان بتدریج به یکی از ارزهای مهم دنیا و دارای قدرتی مشابه «ین» ژاپن و «پوند» انگلیس تبدیل خواهد شد.
با این حال نزدیک به 77 درصد از این شرکت ها تاکید دارند که پس از انجام معاملات یوانی، آنها یوان چین را با ارزهای محلی و بخصوص دلار تبدیل و معاوضه خواهند کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران