پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348740 تاریخ : 1397/02/24-10:21:00
,10033,
گرامیداشت 25 سال اقدام برای حفظ تنوع زیستی شعار روز جهانی تنوع زیستی 2018

گرامیداشت 25 سال اقدام برای حفظ تنوع زیستی شعار روز جهانی تنوع زیستی 2018

سازمان ملل متحد روز 22 می را جهت افزایش آگاهی عموم و بالا بردن سطح درک مردم نسبت به مسائل مربوط به تنوع زیستی، ارزش‌های آن و گام هایی که می توانند در جهت حفظ این گنجینه گرانقدر بردارند، به عنوان روز جهانی تنوع زیستی اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در همین راستا دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی از کشورهای عضو درخواست کرده است تا در روز جهانی تنوع زیستی سال 2018 میلادی (برابر با اول خرداد 1397)، 25 امین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون را گرامی دارند.

شعار  روز جهانی تنوع زیستی برای سال 2018 بدین شرح اعلام شده است:

" گرامیداشت 25 سال اقدام برای حفظ تنوع زیستی"
 
"Celebrating 25 Years of Action for Biodiversity"

این شعار و لوگو با این هدف برگزیده شده است تا پیشرفت هایی راکه در سطح ملی و جهانی در راستای دستیابی به اهداف تنوع زیستی به دست آمده است، پررنگ‌تر نماید و از  دوست داران و فعالان محیط زیست در سراسر جهان دعوت نماید تا با با برنامه‌های متنوع به استقبال این رویداد ارزشمند رفته و اقداماتی را که از ابتدا تا کنون در راستای اهداف مذکور انجام گرفته است گرامی دارند.
یادآور می شود: کنوانسیون تنوع زیستی در ژوئن سال 1992 امضاء و در سال 1993 برای کشورهای عضو لازم الاجرا گردید. تا کنون اعضای متعاهد به این کنوانسیون 196 کشور می‌باشد. این پیمان بین‌الدولی طیف وسیعی از موضوعات مربوط به تنوع زیستی را دربر می‌گیرد و اهداف سه گانه آن: حفاظت از تنوع زیستی، استفاده پایدار از منابع و تسهیم عادلانه منافع است.
کشور جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون الحاق مورخ 6/3/1375 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان و ابلاغیه ریاست محترم جمهور به عضویت این کنوانسیون درآمده و طبق این مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان مرجع ملی کنوانسیون در ایران تعیین شده است.

این کنوانسیون دارای دو پروتکل الحاقی ناگویا در زمینه تسهیم عادلانه منافع و کارتاهینا در موضوعات مربوط به ایمنی زیستی می باشد و دبیرخانه کنوانسیون در محل معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست واقع است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران