پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281442 تاریخ : 1396/04/20-15:52:07
,2,17,
گام مهم بانک مسکن در تدوین سند راهبردی 1400

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن از نقش بانک مسکن در حوزه تامین مالی تقدیر کرد

گام مهم بانک مسکن در تدوین سند راهبردی 1400

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ایفای نقش بی بدیل هدایت گری از سوی بانک مسکن در تامین مالی حوزه مسکن و ساختمان عنوان کرد: بانک عامل بخش مسکن با تدوین سند راهبردی 1400 خط مشی کلی خود در چگونگی حمایت از توسعه بخش مسکن را تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن ، علی چگینی مدیر کل دفتر برنامه­ ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه مساله تامین مالی مسکن و کاستی یا ناکارآمدی ابزارهای تامین منابع (مالی) در این بخش از دیرباز به عنوان یک چالش جدی پیش روی سیاست گذاران و فعالان این حوزه قرار داشته است، عنوان کرد: علاوه بر کاستی های نظام تامین مالی مسکن و نیز مشکلات مبتلابه این بخش که عمدتاً منبعث از مسائل اقتصاد کلان بوده (مواردی همچون دوره های رشد حبابی قیمت و رکودهای عمیق که منجر به پدیده شکست بازار شده است)، گسترش ابزارهای جدید تامین مالی مسکن در دولت یازدهم، ضرورت تشکیل یک نهاد توسعه ایِ تامین مالی در این بخش را بیش از پیش نمایان کرده است.

وی در گفت و گو با روابط عمومی بانک مسکن ادامه داد: این نهاد از یک سو می تواند در جهت انسجام بخشی، هماهنگی و پشتیبانی از ابزارهای تامین مالی، و از سوی دیگر بهبود عملکرد بازار در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و تحقق سیاستهای توسعه ای دولت، ایفای نقش کند. به این معنی که نهاد توسعه ای-تخصصی تامین مالی مسکن موضعی هدایت­گرایانه در پاسخگویی به نیازهای مالی و اقتصادی، فراتر از صرفِ مساله تامین مالی خواهد داشت.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به نقش بانک مسکن در حوزه تامین مالی این بخش تصریح کرد: به جرات می­توان ادعا کرد که بانک مسکن به لحاظ تخصص و تجربه طولانی مدت، در تامین مالی بخش مسکن و همکاری نزدیک با حوزه های سیاستگذار و تصمیم ساز در این بخش، بهترین یا بی مثال ترین گزینه برای ایفای نقش هدایت گری و انسجام بخشی به ابزارهای تامین مالی مسکن است.

وی به پروسه تنظیم رابطه ابزارهای تامین مالی و کارکرد آنها اشاره کرد و افزود: انتظار بر آن است که این هدایت گری به گونه ای باشد که بتواند هر یک از ابزارها را متناسب با کارکرد منحصر به خود تنظیم کرده و آنها را به صورت مکمل به بازار عرضه و هدایت کند.

چگینی در عین حال با اشاره به تدوین و رونمایی سند راهبردی بانک مسکن 1400 اظهار کرد: تحقق این مهم، مستلزم تدوین استراتژی­ها و راهبردهای مناسب و همسو با سیاستهای توسعه ای بخش مسکن و تدوین یک نقشه راه است، که بانک مسکن به نیکی گام در این سو نهاده و با تدوین سند چشم انداز، استراتژیها و راهبردهای اصلی، تا افق 1400 و خط مشی کلی خود در چگونگی حمایت از توسعه بخش مسکن را تعیین کرده است.

چگینی با بیان اینکه سند راهبردی بانک مسکن را نیازمند تدوین برنامه اجرایی دانست و گفت: سند حاضر مستلزم تکمیل و تدوین برنامه های اجرایی در قالب ساختار خوشه ای حاکم بر هر نظام برنامه ای ریزی است، که بانک مسکن توجه لازم را به تکمیل آن بر پایه سیاست های توسعه ای بخش مسکن معطوف داشته و گام بعدی را بر آن استوار خواهد کرد.

به گفته وی این اقدام شایسته علاوه بر ارتقای عملکرد نظام تامین مالی و خلق اهداف جدید و پایدارتر، می تواند توجه بانک مسکن را به تقویت کارآفرینان و کمک به ایجاد بسترهای مناسب برای بخش خصوصی جهت اجرای طرح‌ها معطوف دارد و علاوه بر وجه مادی فرآیند توسعه، وجه غیرمادی آن را نیز مورد عنایت قرار دهد.

وی تاکید کرد: گام اولیه بانک مسکن در تدوین سند راهبردی این بانک می­تواند زمینه نقش آفرینی بیشتر بانک مسکن در توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران