پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282607 تاریخ : 1396/05/16-18:14:44
,14,17,
گالری ملی صنایع‌دستی در سعدآباد افتتاح شد/افتتاح اولین پایانه صنایع دستی در ایران

گالری ملی صنایع‌دستی در سعدآباد افتتاح شد/افتتاح اولین پایانه صنایع دستی در ایران

گالری ملی صنایع‌دستی، با «نمایشگاه حصیر کاروان پیوند» امروز دوشنبه 16 مرداد 96 با حضور بهمن نامور‌مطلق، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مدیران‌کل این معاونت و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به این حوزه، در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تحلیلی خبری بانک و صنعت ، با توجه به نام‌گذاری سال 96 به «سال حصیر» ازسوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و اجرایی شدن طرح کاروان پیوند صنایع‌دستی در حمایت از تولید‌کنندگان حصیر، اولین نمایشگاه گالری ملی صنایع‌دستی به معرفی محصولات حصیری هشت استان شاخص در زمینه حصیر اختصاص داده شد.

استان‌های بوشهر، خراسان‌جنوبی، خوزستان، کرمان، گیلان، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و یزد در این طرح به‌عنوان استان‌های شاخص درنظر گرفته شده‌‌اند و عکس‌هایی منحصربه‌فرد مربوط به حصیربافی و هنرمندان حصیرباف این استان‌ها نیز به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

این گالری در فضایی به‌مساحت 140 مترمربع در مجاورت رستوران جدید مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد افتتاح شده و در طبقه زیرین این گالری دو اتاق 40متری با قابلیت عرضه و نمایش محصولات صنایع‌دستی وجود دارد.

نامورمطلق در حاشیه افتتاح گالری ملی صنایع‌دستی از افتتاح  اولین پایانه‌ی صادراتی صنایع‌دستی خبر داد و گفت: انباری در جاده قدیم کرج در اختیار معاونت صنایع‌دستی است که تبدیل به پایانه صادراتی صنایع‌دستی می‌شود، البته با توجه به ظرفیت صنایع‌دستی نیازمند حداقل 10 پایانه صادراتی صنایع‌دستی هستیم.

او در ادامه افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم احداث شو-روم صنایع‌دستی است تا بتوانیم از این طریق ظرفیت‌های صنایعدستی کشورمان را به  هیئت‌های خارجی که به ایران می‌آیند به شکل بهتری نشان دهیم.

نامور‌مطلق در ادامه به امضای تفاهم‌نامه با شرکت حامیان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف حمایت همه‌جانبه از تولید‌کنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی است که در اولین گام با خرید محصولات حصیری آغاز شده و در گام اول محصولات حصیری هشت استان محروم خریداری شده و در استان‌های شمالی کشور به فروش می‌رسد.

وی عنوان در خصوص سرمایه گذاری در گام اول این طرح عنوان کرد: در گام اول شرکت حامیان 200میلیون تومان برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری کرده و معاونت صنایع‌دستی تنها حامی معنوی این طرح است و بعد از خرید حصیر برای خرید حوله اقدام خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران