پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306083 تاریخ : 1396/07/18-13:38:46
,5,
گاز بهترین گزینه برای کاهش آلودگی محیط زیست است

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

گاز بهترین گزینه برای کاهش آلودگی محیط زیست است

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اعلام کرد: برای تحقق اهداف زیست محیطی جهان، گاز نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر گزینه بهتری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمدحسین عادلی صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین گشایش سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو گفت :با توجه به رقابت پذیری و سهولت دسترسی به گاز، این سوخت پاک گزینه بهتری برای تحقق اهداف زیست محیطی یادشده در توافق کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس به شمار می‌آید.

وی افزود: به دلیل رقابت پذیری و سازگاری گاز با محیط زیست، تقاضا برای گاز طبیعی روند افزایشی دارد و در سال 2018 میلادی، مصرف این حامل انرژی، 2,1 تا 3.2 درصد افزایش می‌یابد.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز  همچنین اعلام کرد: عرضه گاز طبیعی نیز رو به افزایش است و در زمینه‌های تولید انتقال با خط لوله  و تجارت گاز طبیعی مایع شده (LNG) توسعه می‌یابد.

عادلی یادآورشد: تاسال 2040 میلادی، سهم گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیازهای انرژی جهان افزایش و سهم نفت و زغال سنگ نیز کاهش ‌خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به تاثیر توافق پاریس و افزایش تقاضای گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: اجرای این توافق دچار تردیدهایی شده است؛ چین و اروپا در عمل برای این توافق پیشتاز هستند، اما آمریکا اعلام کرده است که از این توافق خارج می شود.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز تصریح کرد: گاز نسبت به انرژی‌های تجدید پذیر عرضه پایدارتر، ‌زیرساخت‌های بهتر و نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد و به همین دلیل، نسبت به دیگر سوخت‌های دیگر برتری قابل توجهی دارد.

دبیرکل جی‌یی‌سی‌اف در پایان یادآور شد: افزایش مصرف گاز یک راه حل جهانی برای کمک به محیط زیست است، اما استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بیشتر به اروپا محدود می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 251
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران