پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307994 تاریخ : 1396/08/13-13:13:16
,11,17,21,
کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی را مستهلک می‌کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

کیفیت نامطلوب مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی را مستهلک می‌کند

رضایی کوچی گفت:مسئولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیکی خاک برای تدوین برنامه اجرائی کیفیت مصالح ساختمانی یک ماه فرصت دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, محمدرضا کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص لزوم ارتقاء کیفیت مصالح ساختمانی، اظهار داشت: با کمبود پول و اعتبار هزینه‌های زیادی برای جاده سازی می‌کنیم، ولی به سطح پایین کیفیت مصالح در کشور این ساخت و سازها دوام لازم را ندارند و آسفالت‌ها موج پیدا می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع را در کمیسیون عمران دنبال می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی را ارتقاء دهیم، بیان کرد: چند موضوع از جمله کیفیت مصالح باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد وظیفه دارد بر کیفیت مصالح نظارت کند، افزود: در برخی جاها وزن آجر 3 کیلوگرم و در جاهای دیگر وزن آجر 5 کیلوگرم است که نشان می‌دهد، نظارتی وجود ندارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با توجه که کیفیت مصالح در کشور سطح پایینی دارد و نظارت‌ها ضعیف است و دستگاه‌ها به خوبی تفکیک وظایف را انجام نمی‌دهند شرایط به گونه‌ای شده است که با وجود هزینه‌های فراوان در ‌پروژه های عمرانی، این ساخت و سازها در یک زمان کوتاه مستهلک می‌شوند و کارایی لازم را ندارند.

رضایی کوچی با بیان اینکه در ماده 60 قانون برنامه ششم دستگاه‌ها برای بهبود کیفیت مصالح و اجرای پروژه‌های عمرانی مکلف شده‌اند، ادامه داد: مسئولان سازمان استاندارد، مرکز تحقیقات وزارت راه و آزمایشگاه مکانیکی خاک به کمیسیون دعوت عمران دعوت شدند و یک ماه فرصت دارند تا برنامه اجرائی خود برای ارتقاء کیفیت مصالح را ارائه کنند که امیدواریم با انجام این امور شاهد ارتقاء کیفیت ساخت و سازها باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 393
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران