پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351773 تاریخ : 1397/04/12-18:49:39
,15,
کنترل خرید اپراتورها زیر نظر کمیته نظارتی سازمان تنظیم مقررات

کنترل خرید اپراتورها زیر نظر کمیته نظارتی سازمان تنظیم مقررات

کنترل خرید اپراتورها از طریق کمیته‌ای صورت می‌گیرد که سازمان تنظیم مقررات در مصوبه خود قرار داده است و اعضای تشکیل دهنده این کمیته نمایندگان بخش تولید و سندیکای بازار هستند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، نشست خبری سازمان فناوری اطلاعات با موضوع زنجیره حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید کسب و کارهای حوزه ICT  با حضور نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حسین صمیمی دبیر کمیسیون وام وجوه اداره شده برگزار شد.

جهانگرد فعالیت‌های انجام شده در راستای حمایت از تولید داخلی را به 6 محور اصلی جذب فناوری، سفارش خرید ، تامین مالی، کمک‌های حقوقی و فرهنگی ، کمک‌های فنی و اجرایی و توسعه بازارهای داخلی و بین المللی تقسیم و هر موضوع را به شرح داد.

وی در ادامه گفت: آیین‌نامه‌ای تنظیم شده است تا بتوانیم حدود 50 درصد سرمایه این شرکت‌ها به آنها وام بدهیم تا در سطح استان‌ها از شرکت‌ها بتوانیم حمایت کنیم. مبلغ وام‌ها زیر 15 میلیون می‌باشند.و در حال حاضر حدود 50 میلیارد ریال حمایت مالی از پیام رسان‌های داخلی صورت گرفته است.

جهانگرد در خصوص ابعاد حمایت وزارت ارتباطات از تولید داخل گفت: ما برای حمایت قطعی از تولید داخل 6 بعد در نظر گرفته ایم که تمامی این ابعاد انجام شده است. طی سه سال اخیر اولین کاری که صورت گرفت یک پیوست فناوری تنظیم کردیم که با تایید و اعلام به ستاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است که در جهت  جذب دانش، تکنولوژی و نیروی انسانی و شرکت‌های داخلی می باشد و براساس مصوبه 163 سازمان تنظیم مقررات 19 قلم کالای تولید داخل به تایید هیات وزیران رسید و واردات آن ممنوع شد.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات بعدی در نظر گرفته است که تدوین پیوست فناوری و سفارش خرید در سطح داخل توسط بنگاه های تحت نظارت سازمان فناوری اطلاعات سفارشات خود را خرید نهایی کنند. امیدواریم صنعت تولید انواع استوریج در داخل پیشرفت کند زیرا استرویج جز اصلی شبکه‌های امروز و آینده کشور است و جزئی از کالای استراتژیک محسوب می‌شود.

جهانگرد در خصوص کنترل خرید اپراتورها گفت: کنترل خرید اپراتورها از طریق کمیته‌ای صورت می‌گیرد که سازمان تنظیم مقررات در مصوبه خود قرار داده است و اعضای تشکیل دهنده این کمیته نمایندگان بخش تولید و سندیکای بازار هستند.

جهانگرد در توضیح توسعه بازارهای داخلی و بین المللی گفت: ما نمایشگاه‌های داخلی و فرامنطقه‌ای مانند تلکامپ و الکامپ که در سه استان شرقی کشور به تازگی دایر شد حمایت می‌کنیم و امیدوار هستیم به زودی در کشور افغانستان برای عرضه دستاوردهای موجود در این زمینه نیز نمایشگاهICT  برگزار گردد.

وی افزود: در کمک‌های حقوقی انجام شده در مصوبه سازمان تنظیم مقررات آمده که چطور از ظرفیت‌های نیروی انسانی استفاده شود. در یک سال اخیر وزارت ارتباطات تلاشی مضاعف داشته و تسهیلات حقوقی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است. مانند بیمه، مالیات و توسعه بازار که این مصوبات پس از بررسی در دست اجرا خواهند گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در بحث کمک‌های فنی و اجرایی وزارتخانه شرایط تست فنی بسیاری از محصولات داخلی را فراهم کرده است و از نظر اجرایی برای اپلیکیشن‌ها ظرفیت فراهم شده است مانند شبکه‌های اجتماعی بومی، توسعه شکل‌دهی به پارک علم و فناوری در تهران، کریدور فناوری علم تهران و پارک‌های استانی در قسمت  توسعه اقتصاد دیجیتالی است که در دست تصویب دولت است.

جهانگرد در پایان در جواب سوال خبرنگاران در خصوص اعطای وام به استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپاها گفت: استارتاپ‌ها باید ریسک کار خود را بپذیرند و تنها به وامی که به آنها تعلق می‌گیرد تکیه نکنند، در غیر اینصورت از تلاش باز خواهند ایستاد و پیشرفت نخواهند کرد چراکه استارتاپ‌ها باید به خود و تلاششان متکی باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران