پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264410 تاریخ : 1395/10/24-11:45:46
,15,17,
توسعه صادرات در چارچوب اقتصاد مقاومتی

کمیسیون مشترک ایران و مالزی به زودی برگزار می شود

توسعه صادرات در چارچوب اقتصاد مقاومتی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی روز جمعه از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک برای توسعه مناسبات تجاری خبر داد و گفت که درصدد هستیم پس لغو تحریم ها زمینه توسعه صادرات در چارچوب اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده و تشویق برای سرمایه گذاری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , مرضیه افخم سفیر ایران در مالزی  ابراز امیدواری کرد بتوان قدم های خوبی برای جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات برداشت.

وی گفت معتقد است کار اقتصادی نیازمند اطمینان و اطلاعات دقیق است. ظرفیت های ناشناخته بسیار خوبی در کشورمان وجود دارند که ارائه اطلاعات در مورد آنها می تواند حرکت به سمت یک همکاری تجاری- اقتصادی جدید را ممکن سازد.
وی گفت: براساس برنامه ریزی ها، کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و مالزی نیز به زودی برگزار می شود.
پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی کرده بود هشتمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور اوایل بهار سال آینده برگزار شود.
بلندپایه ترین دیپلمات ایران در کوالالامپور با اشاره به سمینار یک روزه تجارت با ایران: فرصت ها برای شرکت های تجاری مالزی که روز پنجشنبه در این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد، گفت: چنانچه این نشست چارچوب همکاری ها را نهایی کند، چارچوب همکاری ها در کمیسیون جدید مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور متناسب با تحولات، پیشرفت ها و ظرفیت های کشورمان خواهد بود. 
وی اظهار امیدواری کرد بتوان در جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات قدم های خوبی برداشت.
افخم گفت که در نشست روز پنجشنبه تجارت مالزی و ایران گفت وگویی را با فدراسیون تولیدکنندگان مالزی تنظیم کردیم که فضای ورود جدیدی در حوزه ارتباطات تجاری و سرمایه گذاری است تا صاحبان صنایع مالزی با ظرفیت های ایران بیشتر آشنا شوند و زمینه های همکاری متناسب با ظرفیت ها و اولویت های برنامه توسعه اقتصادی کشور هم بتواند مورد بحث و گفت وگو قرار گرفته و اولویت ها تنظیم شود.
وی گفت: آنچه مسلم است، ما درصدد هستیم در دوره جدید همکاری به ویژه بعد از لغو تحریم ها، زمینه  توسعه صادرات در چارچوب اقتصاد مقاومتی را برای کشور فراهم کنیم و در عین حال تشویق سرمایه گذاری را نیز دنبال می کنیم.
سفیر ایران در ادامه در مورد ارتباطات مقام های ایران و مالزی و تجار پس از توافق برجام، گفت ارتباطاتی که در حوزه مالزی مدتی با وقفه روبرو بود، با افزایش سفرها و مذاکرات صاحبان برخی شرکت ها و سرمایه گذارها شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه نفت و گاز، علاقمندی خوبی میان سرمایه گذاران و صاحبان صنایع مالزی برای کار با ایران وجود دارد، گفت: به طور سنتی حوزه های همکاری بین دو کشور تا حدودی محدود بوده است. لذا تلاش می کنیم مجموعه توان دو کشور در حوزه های مختلف فعال شوند و وارد صحنه ها و زمینه های جدیدی شویم که ظرفیت کار در آنها وجود دارد و پیشرفت های خوبی نیز در کشور داشته است.
افخم در پایان سرمایه گذاری مشترک را یکی از مباحث مطرح اعلام کرد و گفت که امکان سرمایه گذاری مشترک از جمله موضوعات گفت وگوها است و نخستین نتیجه این گفت وگوها و سمینارها این است که آشنایی هر چه بیشتری برای بخش های درگیر فراهم شود، در عین حال انگیزه های کار تقویت شده و پیش از اینکه بحث قرارداد مطرح باشد، همه را تشویق کنیم که با ایران بیشتر آشنا شوند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران