پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250533 تاریخ : 1395/09/14-15:38:06
,17,
کمر تولیدکنندگان زیر سودهای غیرمعقول بانکی در حال خم شدن است

کمر تولیدکنندگان زیر سودهای غیرمعقول بانکی در حال خم شدن است

یک فعال صنعتی با بیان اینکه بیشتر بانکهای کشور بنگاهداری میکنند و برای حمایت از صنعت و تولید به درستی وارد عمل نمیشوند گفت: کمر تولیدکنندگان زیر نرخ سودهای غیرمعقولانه بانکی در حال خم شدن است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین صدوقی با بیان اینکه موضوع تعیین نرخ سود تسهیلات و سپرده بانکی از جمله مهمترین موضوعاتی است که مورد اعتراض تمامی تولیدکنندگان و صنعتگران است، اظهارداشت: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی که به واحدهای تولیدی اختصاص پیدا میکند به علاوه ضمانتهای بانکی و دوره بازپرداخت کوتاه آن، بسیاری از این افراد را از اخذ وام پشیمان میکند.

وی با اشاره به اینکه تولید کشور بشدت نیازمند نقدینگی است، افزود: نبود نقدینگی مناسب و عدم پرداخت تسهیلات با نرخ معقولانه از معضلاتی است که تولید کنندگان این روزها با ا?ن روبرو هستند.

این عضو انجمن تولید کنندگان شیرآلات تصریح کرد: فشاری که در دوران رکود اقتصادی به تولیدکنندگان وارد شده بسیار زیاد بوده و برای حل این مشکل بانکها باید با کاهش نرخ سود و دادن تسهیلات مناسب و ارزان به حمایت از صنعتگران بشتابند.

صدوقی با بیان اینکه تولید کنندگان به علت دریافت تسهیلات با نرخ سود با و غیرمنطقی فشار زیادی را متحمل میشوند، گفت: تولیدکنندگان همچنان در انتظار تصمیم دولت در کاهش نرخ سود بانکی در حوزه تولید هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر بانکهای کشور بنگاهداری میکنند و برای حمایت از صنعت و تولید به درستی وارد عمل نمیشوند گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات زیر ساختی در اقتصاد کشور موضوعات مربوط به نظام بانکی است که بر تولید بنگاهها و نیز بازار سرمایه اثرگذار است.

صدوقی با بیان اینکه گردش نقدینگی در واحدهای تولیدی و صنعتی به کندی انجام میپذیرد و این واحدها به منابع مالی جدیدی نیاز دارند گفت: اگر بانکها نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی را تا?مین کنند این چرخه وارد مدار درستی خواهد شد و به طور قطع از رکود خارج میشویم .

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی داخلی در مقایسه با تولید کنندگان چینی و یا کشورهای همسایه قدرت بسیار بالایی دارند، اضافه کرد: تسهیلاتی که تولید کنندگان ایرانی دریافت می کنند با سود باز پرداخت برای تولید کننده در حدود 52 درصد محاسبه میگردد اما رقبایشان با سود تسهیلات 5درصدی تولید می کنند.

 صدوقی با بیان اینکه شرایط رقابتی برای تولید کنندگان منصفانه نیست گفت: در مجموع این موارد باعث می شود تولیدکنندگان نتوانند اقساطشان را به موقع بپردازند و زیر بار سود تسهیلات کمر خم کنند، درنتیجه واحد تولیدی توسط بانک مصادره شده که این امر افزایش نرخ بیکاری را به دنبال دارد.

این عضو انجمن تولید کنندگان شیرآلات تاکید کرد: بهترین راهکار مقابله با این امر تغییرات اساسی درنظام مالی کشور و کاهش نرخ سود تسهیلات توسط بانک هاست تا با فراهم کردن شرایط، مسیر رابرای رونق تولید داخلی هر چه بیشتر هموار کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 311
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران