پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266115 تاریخ : 1395/11/16-16:56:07
,15,17,
کمتر از 8 درصد بازار بخش تله کام، دولتی است

کمتر از 8 درصد بازار بخش تله کام، دولتی است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت حرکت خود را برای سپردن فعالیت های خود به بخش خصوصی آغاز کرده؛ به گونه ای که امروز در بخش تله کام کمتر از 8 درصد بازار به صورت مستقیم در اختیار دولت است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدجواد آذری جهرمی در آیین راه اندازی طرح های زیرساختی این شرکت که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: کاهش تعرفه ها نشان می دهد دولت به دنبال افزایش درآمد از این بخش برای خود نیست.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران اعلام کرد مرحله نخست کاهش تعرفه ها در شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا شده است و تا پایان امسال مرحله دوم نیز انجام می شود.
وی به سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریالی در بخش توسعه زیرساخت ها در بودجه 95 اشاره کرد و گفت: 40 درصد این رقم یعنی هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه اینترنت و شبکه انتقال داده کشور است.
به گفته وی، نسبت ترافیک داخلی به خارج در سال 1392، 90 به 10 بود که امسال ترافیک داخل به 40 درصد رسیده است. 
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اکنون 24 هزار سرویس غذایی، سرویس های حمل و نقل، سرویس های بانکی و خدمات دولت الکترونیک در این شبکه خدمت ارایه می کنند. 
وی گفت: بازار بخش تله کام 250 هزار میلیارد تا 300 هزار میلیارد ریال است و سایر بخش ها نیز نزدیک 100 هزار میلیارد ریال بازار دارند. در مجموع ارزش بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نزدیک به 400 هزار میلیارد ریال است. 
آذری جهرمی گفت: اکنون تله کام، مخابرات ایران و ایرانسل نزدیک به 200 هزار میلیارد تا 210 هزار میلیارد ریال از این بازار را در اختیار دارند. همراه اول 100 هزار میلیارد ریال و شرکت رایتل 10 هزار میلیارد ریال سهم را از آن خود کرده اند. همچنین همه شرکت های دارنده پروانه ارتباطات ثابت (اف.سی.پی-FCP) 10 هزار میلیارد ریال و شرکت ارتباطات زیرساخت با درآمدی معادل 20 هزار میلیارد ریال در این بخش در حال فعالیتند. 
آذری جهرمی اعلام کرد: اکنون کل درآمد ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور 2درصد تولید ناخالص داخلی (جی.دی.پی-GDP) است.
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: برای کسب درآمد نیم نگاهی به بازارهای بین المللی داریم تا بتوانیم سهمی از بازار بین الملل و ترانزیت کسب کنیم که باعث رشد جایگاه ژئوپولوتیک کشور و درآمد این بخش می شود. 
به گفته وی، تغییرهای انجام شده در شرکت ارتباطات زیرساخت را در راستای همین اهداف دانست و عنوان کرد: امید است با تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان برای چابک سازی در این شرکت بتوان از ظرفیت بخش خصوصی برای جذب بازار بین المللی استفاده کرده و به تکلیف قانونی 30 ترابیت درثانیه در برنامه ششم توسعه دست یافت. 
آیین رونمایی از طرح «تلاش3» امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزار شد.
با بهره برداری از این طرح، ظرفیت شبکه انتقال کشور از چهار هزار گیگابایت کنونی به 10 هزار گیگابایت می رسد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران