پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 189281 تاریخ : 1395/02/18-14:14:23
,9,17,10026,10027,
کمبود نیروی مامایی درمراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی رفع می شود

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

کمبود نیروی مامایی درمراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی رفع می شود

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در مراکز ملکی این سازمان، کمبود کادر مامایی رفع می شود، گفت: تلاش می کنیم از طریق برگزاری آزمون ، کمبود نیروی مامایی برطرف شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,  دکتر محمدعلی همتی در مراسم بزرگداشت روز ماما، افزود: از طریق این آزمون،تعداد قابل توجهی از نیروی مامایی در سازمان استخدام می‌شود تا کمبود این نیرو در سازمان جبران شود. 

وی اظهار داشت: بر اساس تصویب شورای عالی بیمه در بهمن سال گذشته و ابلاغ آن به سازمان، مقرر شد، طرح پوشش بیمه خدمات مامایی، در سه استان گلستان، اردبیل و اصفهان به صورت پایلوت به اجرا درآید.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: عملیات این طرح که فرم‌های عقد قرارداد و نظارتی آن از ابتدای سال آماده شده است، از همین ماه به مرحله اجرا درمی‌آید و بر اساس آن، همکاران ماما در دفاتر مامایی در این سه استان، می‌توانند با سازمان‌های بیمه‌گر برای ارائه خدمات خود قرارداد منعقد کنند.
دکتر همتی افزود: با اعلام نتایج این طرح به شورای عالی بیمه و در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج، این طرح در سراسر کشور به مرحله اجرا درمی‌آید.
وی با اشاره به شعار روز جهانی مامایی با عنوان «مادران و نوزادان، قلب مامایی» گفت: سلامت مادران و نوزادان به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های رشد و توسعه یافتگی مطرح است و در کشور ما نیز در سال‌های بعد از انقلاب، رشد قابل توجهی در این شاخص‌ها داشتیم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه وظایف ماما، بسیار گسترده است و در سازمان این وظایف به نحو احسن انجام می‌شود، اظهار داشت: مراقبت‌های دوران بارداری، حین زایمان، بعد از زایمان، نوزادان و پایش رشد نوزادان، جزو وظایفی است که در حیطه مسئولیت ماما قرار دارد و در این زمینه همکاران ماما تلاش مضاعفی را انجام می‌دهند.
دکتر همتی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و جشن دوسالگی این طرح، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این طرح، ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین در کشور بود و سازمان تامین اجتماعی نیز همراهی تمام و کمالی را در اجرای این طرح ارائه کرد. به گونه‌ای که آمار سزارین در مراکز درمانی سازمان، 62 /4 درصد کاهش یافت.
وی گفت: همچنین ارائه خدمات مامایی در 276 مرکز درمانی سرپایی سازمان نیز قابل توجه است. از طرفی در کشور 60 بلوک زایمان وجود دارد که از این تعداد، 54 مرکز دارای لوح تقدیر دوستدار مادر و 3 مرکز دارای لوح دوستدار مادر است که خدمات ویژه‌ای را به مادران در دوران بارداری ارائه می‌دهند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته حدود 92 هزار زایمان طبیعی در مراکز بیمارستانی سازمان در سراسر کشور انجام شده است که جای تقدیر دارد.
دکتر همتی با اشاره به وجود 11 مرکز زایمان در آب، اظهار داشت: سازمان تلاش می‌کند تا این مراکز گسترش یابد و از طرفی سایر خدمات زایمان بدون درد نیز به شدت پی‌گیری می‌شود و در دو سال گذشته این نوع زایمان در مراکز درمانی سازمان ترویج یافته است.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران:
ماما، اصلی‌ترین حلقه تامین سلامت خانواده است

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران، جامعه مامایی را دارای نقش محوری در تامین سلامت بانوان و نوزادان و اصلی‌ترین حلقه تامین سلامت خانواده دانست و افزود: با تلاش  گروه مامایی سازمان در راستای ترویج زایمان طبیعی منطبق بر طرح تحول سلامت، 10 دستاورد مهم حاصل شده است.
دکتر محمدتقی خسروانی مقدم، گروه مامایی اداره کل درمان استان تهران را بالغ بر 190 مامای برشمرد و گفت: این گروه در بلوک‌های زایمان بیمارستان‌ها، مراکز درمانی سرپایی و بخش‌های بیمارستان‌ها به گروه هدف یعنی مادران باردار و نوزادان ارائه خدمت می‌کنند.

وی نخستین دستاورد گروه مامایی این اداره کل را کاهش میزان شاخص استانی سزارین غیر تکراری از 47 درصد در سال 93 به 40 درصد در سال 94 بیان کرد و اظهار داشت: دومین دستاورد نیز انجام 1811 مورد زایمان طبیعی، ایمن و سالم در مجموعه مراکز درمانی این اداره کل بوده است.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران، سومین دستاورد را به کارگیری شیوه‌های بی‌درد غیر دارویی نوین در زایمان طبیعی برشمرد و افزود: کسب میانگین بیش از 78 امتیاز در بلوک‌های زایمان و ارزیابی‌های سال 94 دانشگاه‌های علوم پزشکی متبوع چهارمین دستاورد بوده است.
دکتر خسروانی مقدم پنجمین دستاورد گروه مامایی این اداره کل را تدوین برنامه‌های عملیاتی زایمان ضروری برای اخذ لوح دوستدار مادر در هریک از بلوک‌های تابعه بیان کرد و با اشاره به ششمین دستاورد این گروه گفت: در ارزیابی‌های مراقبتی بیمارستان‌های دوستدار کودک، امتیاز بالای 90 درصد کسب شده است.
وی دستاورد هفتم را کاهش مداخلات غیر ضروری در زایمان و اشاعه فرهنگ زایمان فیزیولوژی برشمرد و تصریح کرد: هشتمین دستاورد نیز رشد بیش از 10 درصدی شاخص استانی آموزش زایمان بی‌درد در گروه مادران بارداری که صاحب اولین نوزاد شدند، بوده است.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به تشکیل تیم مدرسان زایمان فیزیولوژی به عنوان نهمین دستاورد اظهار داشت: دهمین دستاورد، اجرای طرح ماما همراه با مشارکت ماماهای شاغل در مراکز در نوبت‌های کاری غیر موظف بوده است.
در پایان این مراسم از 27 ماما برگزیده در مراکز درمانی تامین اجتماعی سراسر کشور تقدیر به عمل آمد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران