پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352377 تاریخ : 1397/04/25-09:23:23
,25,
کشف منابع آب «کارست» در دستور کار سازمان زمین شناسی است

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی:

کشف منابع آب «کارست» در دستور کار سازمان زمین شناسی است

رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: کشف منابع آب «کارست» در کشور در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد و در این خصوص باید پهنه های مختلفی مورد مطالعه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، راضیه لک در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در ارومیه با اشاره به اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک دنیا قرار دارد، افزود: سازمان زمین شناسی متناسب با ویژگی های منطقه ای به دنبال کشف منابع جدید آب کارستی و عمیق است.

وی توضیح داد: این منابع به ذخیره آب زیر سنگ های سخت و در حفره های سنگ های آهکی گفته می شود و طبق مطالعات آب قابل ملاحظه ای در این بخش وجود دارد.
رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اضافه کرد: کارست پدیده ای است که در سنگ‌های آهکی اتفاق می‌افتد و حفره‌ای در آنها ایجاد می‌کند که آب در آنها جمع می‌شود.
لک با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور برای اولین بار موفق به کشف آب‌های کارستی در کشور شد، اضافه کرد: این آب ها در حال خروج از کشور هستند و باید برای جلوگیری از خروج و استفاده بهینه از آنها برنامه ریزی کرد.
وی با اشاره به اینکه شناسایی دیرهنگام منابع آب های کارستی با از دست رفتن آن مساوی است، افزود: ممکن است با توجه به شیبی که در لایه‌های پایینی زمین وجود دارد، این آب ها از کشور خارج شود.
وی اضافه کرد: منطقه سیلوانای آذربایجان غربی یکی از مناطقی است که تحقیقات زمین شناسی و تامین منبع آب جدید مورد بررسی قرار می گیرد.
در این همایش 26 نفر از فعالان صنعت و 6 نفر از فعالان معدنی استان با دریافت لوح تجلیل شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران