پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305672 تاریخ : 1396/07/14-23:14:14
,16,
کشف 4/5 کیلوگرم ماده مخدر کریستال از داخل کیف سامسونت توسط ماموران گمرک

کشف 4/5 کیلوگرم ماده مخدر کریستال از داخل کیف سامسونت توسط ماموران گمرک

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، موفق به کشف 4 کیلو و 550 گرم ماده مخدر کریستال از داخل کیف سامسونت شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این مقدار ماده مخدر از داخل کیف سامسونت یک مسافر ورودی کشف گردید . یک مسافر تبعه افغانستان که قصد ورود به کشور را داشت، 4کیلو و 550 گرم مواد مخدر کریستال را در داخل یک کیف سامسونت و در جداره کیف جاسازی و سپس با مهارت خاصی با روکش پلاستیکی روی مواد مخدر را پوشانده بود که با هوشیاری ماموران گمرک دوغارون و به کمک ایکس ری چمدانی کشف و ضبط شد.

 

مخدر شیشه یا کریستال که به نام ایس هم مشهور است ، ماده شیمیایی با نام علمی متامفتامین است. متامفتامین جزو دسته مواد گروه امفتامین به شمار می رود که دارای اثرات محرک بسیار خطرناکی بر روی مغز انسان است .

 

گمرک دوغارون یکی از مجهزترین گمرکات به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کنترلی در مرز ایران و افغانستان است . این گمرک براساس استانداردهای جهانی از سگ‌های موادیاب هم برای کشف مواد مخدر استفاده می‌کند. 

 

تعداد تجهیزات کنترلی ایکس ری گمرکات در دولت یازدهم سه برابر شده و روند تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری کامیونی و چمدانی در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد.

 

گفتنی است که گمرک ایران رتبه نخست جهانی را در مبارزه با مواد مخدر در 6 ماهه سال 2017 کسب کرده و ماموران گمرک در سال جاری میلادی براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک بیشترین تعداد کشف قاچاق مواد مخدر را داشته اند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران