پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310886 تاریخ : 1396/09/21-16:01:21
,17,
کشتیرانی در بحران های ملی مردانه ایستاد

شریعتمداری در آیین پنجاه سالگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

کشتیرانی در بحران های ملی مردانه ایستاد

وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مردانه پای مسائل مبتلابه کشور ایستاد و با همه توان در خدمت اقتصاد ایران بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمد شریعتمداری در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سابقه سی ساله همکاری خود با این شرکت اظهار داشت: افتخار می کنم در جشن باشکوه ورود این شرکت بزرگ و جهانی به دومین پنجاه سال عمرخود، شرکت می کنم زیرا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی پنج دهه خدمات ارزنده ای به اقتصاد ایران، منطقه و اقتصاد بین الملل ارائه کرده است.

وی با اشاره به تاریخ دریانوردی ایران گفت: قدیمی ترین سند دریانوردی ایران به 6 هزار سال قبل برمی گردد که نشانه توانایی تاریخی ایرانیان در صنعت دریانوردی و کشتی سازی است.
شریعتمداری با بیان اینکه تاریخ حضور ایرانیان در آب های بین المللی، تاریخی طولانی و پرافتخار است، تصریح کرد: زیر بنای فرهنگ دریانوردی در تمدن اسلامی را نیز ایرانیان گذاشتند با این حال در دوره ای از تاریخ تا حدودی از این توانمندی تاریخی دور ماندیم.
وزیر صنعت، معدن، تجارت با اشاره به تاریخ تاسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دهه 1340 بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این شرکت روند رو به رشد خود را به سرعت طی کرد و در زمان جنگ تحمیلی کشتیران ها مانند سربازان خط مقدم دفاع از کشور ایستادگی کردند.
وی خدمات کشتیرانی در دوران تحریم های ظالمانه را ستود و تاکید کرد: در این دوران کشتیرانی مردانه پای مسائل مبتلابه کشور ایستاد و با همه توان در خدمت اقتصاد ایران بود.
عضو هیئت دولت دوازدهم در ادامه با اشاره به پتانسیل های ذاتی کشور در حوزه حمل و نقل بویژه بخش دریایی گفت: متاسفانه ما در این زمینه در جایگاه واقعی خود قرار نداریم به همین منظور دولت دوازدهم باید برای این مسئله راه حل اساسی بیاید با این حال باید نقش و سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در حمل و نقل منطقه و جهان مورد توجه و الگو قرار داد.
شریعتمداری تصریح کرد: باید با سیاستگذاری و مدیریت صحیح و بهره برداری مناسب از پتانسیل های دریایی بندری کشور و ایجاد هماهنگی و انسجام، بین بخشی در این حوزه تلاش کنیم پتانسیل های کشور در بخش دریا احیا شود.
وی ضمن یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به دریا خاطر نشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش به عنوان بزرگترین حمل کنندگان ایرانی کالا و محمولات باید برای توسعه صنایع دریایی و کشتی سازی اقدام کنند.
وزیر صنعت، معدن، تجارت سیاست دولت دوازدهم استفاده از تمام ظرفیت های بنادر بزرگی مانند شهید رجایی، شهید بهشتی چابهار است تا ایران به مرکز مهم توزیع کالا در منطقه و بین الملل تبدیل شود.
لازم به توضیح است مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در محل هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران