پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279162 تاریخ : 1396/02/09-13:30:57
,10025,
کسب پرتفوی 30 درصدی حمل و نقل داخلی با نرم افزار ویژه بیمه معلم

کسب پرتفوی 30 درصدی حمل و نقل داخلی با نرم افزار ویژه بیمه معلم

99 درصد خسارت ها در حمل و نقل زمینی اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، به مناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل و با توجه به حضور موثر بیمه معلم در بازار حمل و نقل داخلی و بین المللی محمد حبیبی، مدیر بیمه های باربری بیمه معلم گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از سهامداران عمده شرکت بیمه معلم است و ما سعی کردیم در بخش بیمه های باربری ، نرخ ویژه ای را برای تجار، صادر کننده ها و وارد کنندگان قائل شده که فعالیت های خوبی در بخش های مختلف از جمله دریای خزر، دریای عمان،خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا دارد.

در زمینه تخفیف های ویژه که شرکت بیمه معلم به تجار و صادرکنندگان می دهد بیشتر سعی کرده ایم در بخش حمل و نقل نرخ ها ویژه و رقابتی باشد.
محمد حبیبی افزود : شرکت بیمه معلم برای حضور موثر در بخش حمل و نقل دریایی سعی کرده است نگاه جهانی داشته باشد و در این ارتباط، سعی کرده ایم به صورتی عمل کنیم که بتوانیم خسارت هایی که ممکن است در بخش صادرات و حتی در بخش واردات سایر کشور ها بجز ایران رخ می دهدرا از طریق همکاری خوبی که با کشتیرانی جمهوری اسلامی داریم پوشش دهیم و همچنین در آن کشور ها بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل های که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارد استفاده کنیم .
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیما بیمه معلم، بیشترین ریسک های کشور را مربوط به بخش حمل و نقل زمینی داخلی دانست و إظهار کرد: بیمه معلم برای کاهش ریسک ها در بخش بیمه حمل و نقل ماشین های زیر 5/3 تن که برایشان بارنامه رسمی و متحدالشکلی وجود ندارد و شرکت های دیگر به همین دلیل رغبتی برای ورود به این رشته ندارند بیمه نماید، بیمه معلم توانسته با طراحی نرم افزاری به این بازار ورود پیدا کند و توانسته پوشش بیمه ای قسمت هایی از این حمل و نقل را انجام دهدکه در قالب قراداد های بیمه و عمومی باربری خیلی خوب توانسته ایم رشد کنیم.
محمد حبیبی افزود: این نرم افزار نخست به صورت پایلوت در استان یزد مورد بهره برداری قرار گرفت پس از آن در 6 استان دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است که با توجه به نتایج به دست امده در نظر داریم تا پایان سال از این نرم افزار در دیگر نقاط کشور استفاده شود .
وی درباره میزان تاثیر گذاری این نرم افزار در پرتفوی بیمه معلم نیز گفت: با توجه به وضعیت تحریم که بیمه معلم به صورت مستقیم در مرکز سیبل آن قرار داشت که این تحریم ها به دلیل ارائه سرویس هایی بیمه ای به کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده است، در این ارتباط بیمه معلم تکلیف خود دانست که وارد این بازار بکر و دست نخورده شود در حالی که بسیاری از شرکت های بیمه دیگر رغبتی برای ورود به این بخش نداشتند اما ما وارد این بازار شدیم و موفق شدیم و در حال حاضر تقریبا 30درصد پرتفوی بیمه باربری بیمه معلم متعلق به حمل و نقل داخلی است.
محمد حبیبی ادامه داد: دولت نیز در بخش بالا بردن ایمنی حمل و نقل نیز ورود مؤثری پیدا کرده است که در زمینه تولید و ایمنی خودرو، استفاده از تکنولوژی های روز دنیا موثر بوده است.
وی متذکر شد: اگر بحث فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه از طریق بیمه مرکزی، صدا و سیما و رادیو اطلاع رسانی شود، شاهد حوادث کمتری خواهیم بود.
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیما بیمه معلم، در مورد خسارت های پرداختی های بیمه معلم در سال گذشته در بخش حمل و نقل اظهار کرد:  از میان 300میلیون خسارت های پرداختی در بیمه های باربری، نزدیک به 99درصد در حوزه حمل و نقل زمینی پرداخت شده است.
محمد حبیبی تصریح کرد: برنامه ما برای امسال همانند سال گذشته است و در بودجه ای که لحاظ کردیم نزدیک به 25 درصد خسارت پیش بینی شده بود که خوشبختانه این میزان خسارت کاهش یافت و نسبت خسارت به همان 8 درصد رسید و امسال هم مبنا را روی 25 درصد بسته ایم و در صدد هستیم به صورتی مدیریت ریسک کنیم که نسبت خسارت هایمان کمتر بشود.
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیما در ادامه درباره نسبت خسارتها اظهار کرد: حدود 99درصد خسارت ها در بخش حمل و نقل زمینی بوده است و خسارت بیمه نامه های حمل و نقل در بخش هوایی صفر و در بخش دریایی نیز بسیار اندک بوده است.
محمد حبیبی، مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیما بیمه معلم در پایان اذعان داشت: در بخش حمل ونقل در خارج از کشور شرکتهای بیمه داخلی بطور مستقیم وارد نشده اند اما ارتباط هایی با برخی شرکتها و موسسات حمل و نقل به خصوص حمل و نقل بین المللی داشته اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران