پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265222 تاریخ : 1395/11/04-17:26:25
,1,
کسب دو رتبه نخست «بهره‌وری کل عوامل» و «بازدهی فروش» توسط بانک کارآفرین

بر اساس رتبه‌بندی (IMI-100)؛

کسب دو رتبه نخست «بهره‌وری کل عوامل» و «بازدهی فروش» توسط بانک کارآفرین

بانک کارآفرین بر اساس «رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران» (IMI-100)، از نظر دو شاخص «بهره‌وری کل عوامل» و «بازدهی فروش»، رتبه نخست را در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال مالی 1394 کسب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در نوزدهمین همایش «رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران» (100-IMI)، که روز دوشنبه چهارم بهمن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، جمعی از مدیران و مسئولان اقتصادی و مدیران شرکت‌های برتر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، بانک کارآفرین برای سومین سال پیاپی موفق به کسب عنوان رتبه برتر از نظر «شاخص بازدهی فروش» در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری شد.

بر اساس این گزارش، بانک کارآفرین همچنین رتبه نخست را از نظر شاخص «بهره‌وری کل عوامل» در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری کسب کرد. رتبه‌بندی شرکت‌ها تا قبل از سال مالی 1394، بر اساس تحلیل 33 شاخص مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گرفت، اما در رتبه‌بندی حاضر چهار شاخص جدید «بهره‌وری کل»، «بهره‌‌وری کل عوامل»، «بهره‌وری نیروی انسانی» و «بهره‌وری سرمایه» به شاخص‌های مذکور افزوده شدند که بانک کارآفرین موفق شد رتبه نخست شاخص جدید «بهره‌وری کل عوامل» را در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری را کسب کند.

گفتنی است سازمان مدیریت صنعتی در این رتبه‌بندی از 19 سال پیش بر مبنای شاخص‎هایی چون اندازه و رشد شرکت (فروش، رشد فروش، فروش سرانه، ارزش افزوده، دارایی، رشد دارایی، تعداد کارکنان و رشد اشتغال)، شاخص‌های سودآوری و عملکرد (سودآوری، رشد سود، بازده فروش، بازده دارایی، بازده ارزش ویژه، گردش دارایی، نسبت مالکانه، شاخص‌های صادرات (صادرات، صادرات سرانه، رشد صادرات و نسبت صادرات به فروش، شاخص‌های نقدینگی (نسبت جاری، نسبت خالص وجوه ناشی از عملیات به فروش و نسبت خالص وجوه ناشی از عملیات به سود عملیاتی)، شاخص‌های بدهی‌ (نسبت بدهی، نسبت پوشش هزینه بهره) و شاخص‌های بازار (ارزش بازار، بازده بازار، حقوق صاحبان سهام و نسبت P/E، نسبت P/B) شرکت‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

رتبه‌بندی صد شرکت‌ برتر (100-IMI) به فعالان اقتصادی، سهامداران و فعالان بازارهای سرمایه اطلاعات تحلیلی دقیق‌تری ارایه می‌دهد که به گسترش رقابت و تشویق آن در بخش‌های خصوصی و دولتی کمک شایان توجهی خواهد کرد. با بررسی رتبه‌بندی شرکت‌ها و به‌خصوص روند این رتبه‌بندی در سال‌های مختلف، تحولات بنگاه‌ها از منظری شفاف‌تر قابل مشاهده خواهد بود و شناسایی دورنمای رونق و رکود در صنایع مختلف میسر خواهد شد. این امر سیاستگذاران اقتصادی و صنعتی را در جهت اخذ تصمیم‌های متناسب در راستای اهداف بلندمدت اقتصادی کشور یاری خواهد داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 438
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران