پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267299 تاریخ : 1395/12/07-10:25:19
,5,17,
کاهش گاز سوزی در فازهای 20 و21 پارس جنوبی

کاهش گاز سوزی در فازهای 20 و21 پارس جنوبی

مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: با راه اندازی سه کمپرسور آف گاز (OFF GAS) ردیف اول واحد تثبیت میعانات گازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، روزانه 30 تن گاز سوزی و فلرینگ در این فازها کاهش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روزشنبه به نقل از علی رضا عبادی افزود: همچنین با 

بهره برداری از این کمپرسورها ظرفیت صدور گاز از پالایشگاه فازهای 20 و 21 به میزان 30 تن در روز افزایش یافته است. 
وی با اشاره به اینکه سکوی فاز 21 با تولید حدود 950 میلیون فوت مکعب گاز هم اکنون در حال بهره برداری است ادامه داد: با توجه به ارسال نیمی از گاز برداشت شده به فاز 15و16، حدود 12 میلیون متر مکعب گاز شیرین نیز در پالایشگاه فازهای 20 و 21 تولید و به خط سراسری ارسال می شود. 
عبادی، به آماده سازی ردیف سوم شیرین سازی این فازها اشاره کرد و گفت: این بخش پالایشی هم اکنون در حال ورود گاز شیرین و عملیات فشارگیری است و متعاقب این عملیات، در چند روز آینده با ورود گاز ترش، عملیات فراورش و تولید گاز شیرین این ردیف آغاز خواهد شد. 
با بهره برداری از بخش فراساحل فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، روزانه حدود 2 میلیارد فوت مکعب گاز ترش برای شیرین سازی به پالایشگاه خشکی این فازها ارسال می شود. 
هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه 92 درصد است. 
هم اکنون میزان تولید گاز ایران در مدیان گازی پارس جنوبی 480 میلیون مترمکعب در روز است که تا پایان امسال به 540 میلیون متر مکعب افزایش می یابد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 483
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران