پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316256 تاریخ : 1396/12/08-19:56:49
,20,
کاهش چهار دهم درصدی نرخ بیکاری در پاییز 96

کاهش چهار دهم درصدی نرخ بیکاری در پاییز 96

سخنگوی دولت: نرخ بیکاری در پاییز 95 ، 12/3­ درصد بوده که در پاییز امسال­ به ­­11/9 درصد رسیده است که این ارقام نشان دهنده کاهش چهار دهم­ درصد نرخ بیکاری در این بازه زمانی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه ­سال آینده باید برای بیش از یک میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم افزود: هم اکنون سه میلیون دویست هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد.

وی جمعیت بیکار را رو به افزایش دانست و گفت: در پاییز 96­­نسبت به 95 ، 971 هزار و 680 نفر جمعیت بیشتری وارد بازار کار شدند که هم اکنون جویای کار هستند از این تعداد 957 هزار و 751 نفر موفق به کسب شغل اما 13 هزار و 928 نفر نیز به جمعیت بیکار اضافه شدند.
سخنگوی دولت نرخ بیکاری جوانان بین 15 تا 24 سال را در پاییز 95، 30/4 ­درصد اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در پاییز 96 با دو درصد کاهش به 28/4 ­درصد رسیده است که تاکید دولت در انجام تلاش بیشتر برای ادامه این روند مثبت است.
نوبخت گفت: در 9 ماه امسال از 836 هزارنفر جمعیت فعال 819 هزار نفر به شغل دست پیدا کردن که بر این اساس نرخ متوسط بیکاری در این تاریخ 12/1 ­درصد شد.
سخنگوی دولت متوسط رشد اقتصادی کشور را در شش ماه اول امسال شش درصد اعلام کرد و افزود: این رشد اقتصادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ تورم 8/3 ­درصد و همچنان تک رقمی است گفت: با مقایسه قیمت ها از شهریور سال 92 تا کنون فعالیت دولت از جلوگیری از نرخ تورم به معنای ارزان کردن کالاها نبوده است بلکه ما جلوی رشد فزآینده و گرانی را گرفته ایم. به این معنا که به جای 40 درصد افزایش قیمت این رقم بین 9 تا 14 درصد بوده است بنابراین ما در این رابطه موفق عمل کرده ایم.
نوبخت با اشاره به اینکه سیاست های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی ­­مقام معظم رهبری با هدف رشد اقتصادی کنترل تورم و اشغال و بیکاری بوده است، گفت: دولت­­در دسترسی به رشد اقتصادی گام های موثری برداشته است که آثار این نه فقط در اقتصاد داخلی بلکه با توجه به شاخص های موجود، در خارج از کشور هم بوده است.
وی با اشاره به موافقت مجلس برای تکمیل طرح های عمرانی گفت: سه هدف در بودجه برای طرح های عمرانی نیمه تمام در نظر گرفته شده است که بخشی از آنها را واگذار میکنیم و بخش دیگر را از طریق شراکت با بخش خصوصی و غیر دولتی انجام می دهیم.
سخنگوی دولت با اشاره به طراحی مدل مالی جدید در تبصره 19 بودجه برای اجرای طرح های عمرانی افزود:، 126 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در سال های آینده با استفاده از این مدل های جدید تعیین شده است که 15 هزار میلیارد آن از بودجه عمومی و به صورت اهرمی و بخشی از منابع صندوق به بخش خصوصی ارائه می شود که این ارقام علایم بر آورد بخش خصوصی خواهد بود.
نوبخت با اشاره به اینکه برای نخستین بار بودجه به صورت شفاف­ به مجلس ارائه شده است گفت: اصلاح ساختاری هم بر مبنای عملکرد 34 درصد صورت گرفته و طرح های متعددی با آن انجام داده ایم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه امسال گامی به جلو است افزود: البته این به معنای بی نیازی دولت از انتقاد نیست و امیدواریم که بتوانیم آن را انجام دهیم البته باید آثار تصمیمات ما در شاخص های کلان اقتصادی نمایان شود و ­مردم در نهایت رفاه را احساس کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 267
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران