پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253019 تاریخ : 1395/10/08-09:01:10
,10028,10034,
کاهش پنج درصدی جرایم در کشور

کاهش پنج درصدی جرایم در کشور

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر کاهش پنج درصدی جرایم در کشور، گفت: ملاک ما در کاهش جرایم و احساس امنیت رضایتمندی مردم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در دومین جلسه تخصصی روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور افزود: یکی از ماموریت های تخصصی ناجا که پرمشغله و پراسترس و البته تاثیرگذار در امنیت عمومی و روانی مردم است ماموریتی است که در پلیس آگاهی وجود دارد. 

وی ادامه داد: حساسیت این مجموعه تخصصی به اندازه آرامش مردم است و به هر مقداری که شما بیشتر همت و فعالیت کنید نتیجه آن آرامش و امنیتی است که برای مردم به وجود می آید. 
سردار اشتری گفت: احساس امنیت مهمتر از خود امنیت است و بنابراین باید برای ارتقای امنیت اجتماعی و هم برای افزایش احساس امنیت فعالیت کنیم. 
وی اظهارکرد: الحمدالله امنیت در کشور وجود دارد و روز به روز بر ابعاد امنیت ملی با توجه به اتفاقاتی که در منطقه وجود دارد افزوده می شود. 
سردار اشتری با بیان این که ایران نسبت به کشورهای منطقه دارای بالاترین احساس امنیت است، گفت: به لطف فرمایشات مقام معظم رهبری و همت شما و همکاری مردم با دستگاه های امنیتی، این امنیت روز به روز رو به افزایش است. 
وی با تاکید بر این که باید سعی و تلاش مضاعف داشته باشیم تا این امنیت را ارتقا دهیم، گفت: خصوصا در بحث امنیت عمومی باید احساس امنیت را ارتقا دهیم. 
فرمانده ناجا اظهارکرد: جرایم کشور ایران نسبت به کشورهای منطقه و حتی کشورهای دنیا در مقیاس جمعیت، کمتر است. با توجه به شرایط جمعیتی و مشکلات و تهدیدات خارجی، آمار جرایم ما در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است. 
وی ادامه داد: البته ما به این مقدار اتفاقاتی که می افتد و بعضا نگرانی هایی به وجود می آورد راضی نیستیم و گزارش 6 ماهه و 9 ماهه امسال ما کاهش پنج درصدی در کل جرایم از جمله جرایم تند و خشن را نشان می دهد. 
وی ادامه داد: البته میزان رضایت مردم از دستگاه های انتظامی و همچنین نظرسنجی ها و افکارسنجی ها در بین مردم برای ما مهمتر است که خوشبختانه در نظرسنجی های اخیر که توسط سازمان های غیرنیروی انتظامی انجام شده رضایتمندی مردم امسال در 6 ماهه اول نسبت به سال 94، چهار درصد افزایش پیدا کرده است. 
وی همچنین در مورد میزان رضایتمندی نیروی انتظامی در بین دستگاه های کشور گفت: در بین 20 دستگاه در سال گذشته رتبه دهم را داشتیم و امسال به رتبه چهارم ارتقا پیدا کردیم و این در صورتی است که سه دستگاه قبل از ما دستگاه خدمت رسان هستند ولی ما با توجه به اقدامات ایجابی و سلبی در رتبه چهارم قرار داریم. 
وی با تاکید بر این که باید توان ویژه ای برای برخورد با جرایم بگذاریم افزود: البته این که یک جرمی پیش می آید و ما با آن برخورد می کنیم و یا این که آمار و کشفیات ما خوب باشد مهم است ولی ما باید در بحث جرایم کالبدشکافی و ریشه یابی کنیم تا بتوانیم در جامعه ظلم را کم کنیم. 
وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید به کسانی که خارج از ناجا برای رفع ناهنجاری ها تلاش می کنند کمک کنند و باید گامی برداریم که در سال آینده بگوییم جرایم کاهش بیشتری پیدا کرده است. 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: مثلا دستورالعمل به سازندگان خودرو در جهت افزایش ایمنی باعث کاهش سرقت می شود و با اجرای این طرح، سرقت کم و کشفیات آن افزایش می یابد. وی اظهار کرد در زمان حاضر بیش از 95 درصد از سرقت های خودرو، کشف می شود.
سردار اشتری گفت: باید به مسئولین اقتصادی هم پیشنهاداتی دهیم چرا که ریشه برخی از این سرقت ها مساله اقتصادی است. 
وی در پایان گفت: امروز ناجا می تواند نقش موثری را در کاهش جرایم داشته باشد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران