پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 214408 تاریخ : 1395/06/07-15:36:30
,21,
کاهش نرخ سود بانکی انگیزه موجران برای افزایش اجاره را بیشتر کرد/ نظارت‌ها تقویت شود

بیگلری:

کاهش نرخ سود بانکی انگیزه موجران برای افزایش اجاره را بیشتر کرد/ نظارت‌ها تقویت شود

عضوهیات رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از تاثیرپذیری منفی نرخ اجاره بها از کاهش نرخ سود بانکی،گفت:کاهش نرخ سود بانکی انگیزه موجران برای افزایش نرخ اجاره بها را بیشتر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محسن بیگلری  با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها درپی کاهش نرخ سود بانکی در روزهای اخیر،گفت: با کاهش نرخ سود بانکی تمایل موجران برای ارایه مسکن خود به صورت رهن به مستاجران کاهش یافته است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاثیرپذیری منفی نرخ اجاره بها از کاهش نرخ سودبانکی به صلاح نیست، تصریح کرد:کاهش نرخ سود بانکی در پی بهبود وضعیت اقتصادی کشور صورت گرفته که نباید با چنین تبعاتی همراه شود.

افزایش نرخ اجاره بها توان مالی مردم برای داشتن سرپناه را کمتر می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد:سیاست های اتخاذ شده در بحث مسکن باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا به این ترتیب اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیز بتوانند صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه با افزایش نرخ اجاره بها هر روز توان مردم برای داشتن سرپناه کمتر خواهد شد،گفت: باید نظارت دقیقی بر سازوکار تعیین نرخ اجاره بها وجود داشته باشد تا از خیز یک باره نرخ آن جلوگیری شود.

بیگلری با تاکید براینکه قبل ازکاهش نرخ سود بانکی تمامی موجران خواهان ارایه مسکن به مستاجران و دریافت ودیعه رهن بوده اند، تصریح کرد: با کاهش نرخ سود بانکی موجران سیاست دریافت اجاره بها آن هم با نرخ سلیقه ای را در دستورکار دارند.

لزوم برخورد با نرخ های سلیقه ای در بحث اجاره بها

وی ادامه داد:باید برخورد با نرخ های سلیقه ای در بحث اجاره بها صورت بگیرد تا به این ترتیب ساماندهی آشفته بازار مسکن صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با انتقاد از ساز ناهمگون اجاره بها با نرخ سود بانکی،گفت: هرچند این تاثیرپذیری منفی به ضرر اجاره نشین ها است؛اما روند کاهشی نرخ سود بانکی همچنان باید ادامه داشته باشد،اما درکنار این روند باید مکانیزمی برای ساختارمندکردن نرخ اجاره بها درنظر گرفته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: افزایش ساخت و ساز مسکن و تسهیل خانه دار شدن مردم یکی از راهکارهایی است که می تواند بازار اجاره بها را از رونق انداخته و ساماندهی این بازار را موجب شود



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران