پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279859 تاریخ : 1396/02/31-15:39:56
,10028,10029,
کاهش نرخ باروری؛ از چالش های جمعیتی کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد:

کاهش نرخ باروری؛ از چالش های جمعیتی کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: کاهش نرخ باروری (به طور متوسط هر خانواده دارای 2 فرزند) چالش جدی است که در حوزه جمعیت کشور با آن مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , دکتر سیدجواد حاجی میراسماعیلی روز شنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری افزود: در دهه 60 به طور متوسط هر خانواده ایرانی 6 فرزند داشت که در حال حاضر به 2 فرزند کاهش یافته است.

وی درخصوص عوامل موثر بر نرخ باروری گفت: افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق، آسیب های اجتماعی و شیوع رفتارهای پرخطر از جمله دلایل کاهش نرخ باروری است.
حاجی میراسماعیلی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده اگر 10 درصد ازدواج جوانان افزایش یابد، نرخ باروری افزایش یافته و به 2.6 درصد خواهد رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم، گفت: با حمایت هایی مانند پوشش مناسب بیمه ای باید شرایط را برای رفع مشکلات آنان فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 225 هزار سقط جنین در سال 1391 در کشور انجام شده که بیش از 120 هزار مورد آن غیرقانونی بوده است.
حاجی میراسماعیلی، جمعیت فعال بین 10 تا 61 سال را حدود 50 درصد اعلام کرد و گفت: باید از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده شود.

 لزوم توجه جدی به رفاه اجتماعی 
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظام رفاه اجتماعی باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد تا افراد کمتر برخوردار مورد پشتیبانی و حمایت بیشتری باشند. 
محمدهادی ایازی ادامه داد: با تحقق این موضوع افراد دیگر نگرانی برای امنیت شغلی، اشتغال، دوره بیماری و دوره سالمندی خود نخواهند داشت و به طور نمونه فردی که فرزند معلول دارد، باید مطمئن باشد که مورد حمایت جدی قرار می گیرد.
وی افزود: توجه به نظام رفاه اجتماعی یکی از مسائل اساسی برای کمک به رشد جمعیت است و نرخ موالید راکه درحال حاضر کاهش یافته است، با تحقق این موضوع می توان افزایش داد.
ایازی با اشاره به اینکه در این زمینه اقداماتی در مجموعه وزارت بهداشت در چند سال اخیر انجام شده است، گفت: با انجام این اقدامات بخشی از دغدغه مردم برطرف شده و پرداخت از جیب بیماران کاهش یافته است اما همه رفاه اجتماعی این نیست و متولیان این حوزه باید موضوع را به طور جدی دنبال کنند.
وی به آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق اشاره کرد و افزود: آسیب های اجتماعی یکی از مسائل جدی جامعه ما است که با اقدامات مناسب باید برطرف شود. 
دومین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری که امروز (30 اردیبهشت) در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرد، تا فردا ادامه دارد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 327
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران