پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306762 تاریخ : 1396/07/25-17:37:29
,15,
کاهش مداخله در نظام تعرفه گذاری از برنامه های رگولاتوری است

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛

کاهش مداخله در نظام تعرفه گذاری از برنامه های رگولاتوری است

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، آزاد سازی و کاهش مداخله در نظام تعرفه را یکی از برنامه های رگولاتوری برای تحرک تقاضا و افزایش حجم این بازار عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مهندس حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشست تخصصی افزایش 2.5 برابری بازار ICT کشور در نمایشگاه تلکام 2017،  با اشاره به فعالیت اپراتورها در زمینه صوت و پیامک تا ابتدای دولت یازدهم ، گفت : حجم این بازار در ابتدای این دولت 10 هزار و 800 میلیارد تومان بوده و در پایان دولت یازدهم به 15 هزار و 760 میلیارد تومان ، در سال 94 به 19 هزارو 860 میلیارد تومان و در پایان سال 95 به 22 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است .

وی تصریح کرد : درآمد صوت در این بخش در سال 90 ، 51 درصد کل درآمد این بخش بوده است و در حال حاضر این رقم به 40 درصد کاهش داشته، این در صورتی است که در این حوزه افزایش درآمد داشته ایم .
فلاح جوشقانی با اشاره به فعالیت شبکه های اجتماعی ، گفت : با توجه به انتقال حجم پیامک ها در شبکه های اجتماعی میزان درآمد اپراتورها در حوزه پیامک از 7 درصد به 3 درصد و در حوزه مکالمه از 17 درصد به 12 درصد کاهش داشته است .
وی به وضعیت ارسال داده در حوزه بی سیم اشاره کرد و اظهار داشت : درآمد اپراتورها در سال 90 در این حوزه  4 درصد بوده که در پایان سال 95 به 11 درصد افزایش داشته است .
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: حجم بازار بزرگ شده است اما تغییراتی در شاخص های بازار داشته ایم که نشان می دهد که با سرویس های پایه صوت و پیامک،  نمی توانیم چشم انتظار رشد 2.5 برابری باشیم.
وی به رشد دیتای همراه در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: رشد دیتای همراه نیز طبق گزارش اپراتورها در حال کاهش است که در این حوزه باید تحرک تقاضا صورت گیرد .
فلاح جوشقانی حجم بالای دیتا را در دنیا مربوط به ویدیو عنوان کرد و تاکید داشت: تمام تلاش خود را باید برای تقویت این حوزه در کشور انجام دهیم.
وی با مقایسه ایران با کشور های ترکیه و انگلستان در حوزه استفاده از دیتای ثابت ، خاطر نشان کرد : در ایران به طور متوسط هر مشترک 6 گیگا بایت با استفاده از دسترسی های ثابت استفاده می کند که این رقم در ترکیه 66 گیگ و در انگلستان 32 گیگ است که نشان می دهد ما باید در این حوزه در بسته های تعرفه ای تغییراتی ایجاد کنیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، افزود : در دیتای همراه میانگین مصرف در ایران  2.7 گیگ ، ترکیه 2.8 گیگ و انگلستان 1.8 است که نشان می دهد سرمایه گذاری در دنیا به سمت استفاده از دسترسی های ثابت است .
وی به اقداماتی که رگولاتوری باید در این زمینه انجام دهد نیز اشاره ای کرد و گفت : در حوزه نظام تعرفه ای  به دنبال آزاد سازی این حوزه و دخالت کمتر رگولاتوری هستیم.
فلاح جوشقانی بر جلوگیری از رفتار های ضد رقابتی اپراتورها در بازار تاکید کرد و افزود : کاهش مداخله  در بازار عمده فروشی دیتا از برنامه های رگولاتوری در این حوزه است.
وی زمینه سازی برای کسب و کارهای  نو را از دیگر برنامه های رگولاتوری برای افزایش حجم بازار اعلام کرد و افزود: حفاظت از حقوق مصرف کننده و احترام به مصرف کننده توسط اپراتورها باعث تحرک تقاضا و در نهایت بزرگ شدن حجم بازار می شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه زیر ساخت ها را یکی دیگر از اولویت های رگولاتوری دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم این بازار بزرگ شود،  باید در حوزه زیر ساختی و انتقال در روستاها بیشتر سرمایه گذاری شود.
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران