پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399100 تاریخ : 1397/07/23-17:53:26
,17,
کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر خبر داد:

کاهش ماندگاری کشتی ها به حداقل زمان با ارائه سرویس همزمان هر دو اپراتور بندر شهید رجایی

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر از « جا به جایی جرثقیل های مستقر در اسکله فاز دوم بندر شهید رجایی به یال غربی » و « امکان استقرار گنتری های جدید خریداری شده از شرکت لیبهر آلمان در دوره پسا برجام جهت تخلیه کشتی های سوپر پست پاناماکس» در یال شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، فرهاد منتصر کوهساری درباره دلایل فنی و اقتصادی جا به جایی تجهیزاتی گفت: کار انتقال این تجهیزات به اسکله های شرقی و غربی به دلیل رعایت ایمنی و اهمیت حفظ سازه و جلوگیری از هزینه های مونتاژ و دمونتاژ به صورت مونتاژ شده و ایستاده انجام می شود. در این روش علاوه بر صرفه جویی زمانی ، هزینه جابجایی و ریسک های پیش رو نیز کاهش می یابد.

وی درباره روش انتقال تجهیزات به صورت مونتاژ شده اذعان داشت: با هم ترازی کشتی با اسکله و چیدمان ریل های موقت در اسکله  تا پای کشتی و استفاده از جک های تناژ بالا نسبت به چرخاندن چرخ ها و انتقال گنتری کرین ها (سازه چرثقیل) به روی ریل و حرکت آنها به لبه کشتی اقدام شد.
وی اضافه کرد : در ادامه این فرایند،  با استفاده مناسب از جز و مد دریا و تانک¬های تعادل کشتی تجهیزات را به سمت شناور حرکت داده و مجدداً به همین روش نسبت به پیاده سازی دراسکله مورد نظر و انجام مراحل خروج جهت استقرار بر روی اسکله مقصد مدیریت نموده و پروسه خروج کامل می شود.
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر توضیح داد : رشد روز افزون حمل و نقل کانتینری در دنیا، افزایش ظرفیت کشتی های کانتینری را به دنبال داشته و در پی آن بنادر نیز باید به واسطه نقش مهمی که در چرخه تخلیه و بارگیری کانتینرها دارند، همزمان با تغییر شناورها و سایز کشتی ها، تجهیزات خود را به آخرین نسل گنتری کرین های استراتژیک جهت تخلیه از کشتی و بارگیری از ساحل تجهیز کنند.
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر درباره تاثیر عملیاتی و عملکردی ناشی از این انتقال گفت: انتقال این تجهیزات به اسکله شرقی و استقرار تجهیزات جدید در اسکله های جنوبی و غربی بندر این امکان را فراهم می نماید که به طور همزمان هر دو اپراتور بندر بتوانند کشتی های ورودی و خروجی را سرویس داده و باعث افزایش بهره وری در اسکله های بندر شود.
کوهساری تاکید کرد: در این روش با افزایش ارتفاع گنتری های جدید امکان تخلیه کشتی های سوپر پست پاناماکس فراهم می شود و ساعت ماندگاری کشتی در بندر به شدت کاهش می یابد که علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل دریایی و قیمت تمام شده، امکان پذیرش کشتی های نسل جدید در بنادر ایران فراهم می آید.
بر اساس این گزارش، سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ایجاد ظرفیت در اسکله های غربی و شرقی خود در بندر شهید رجایی نسبت به جابجایی گنتری کرین های ZPMC به اسکله های شرقی اقدام و همزمان تجهیزات جدید خریداری شده از شرکت لیبهر برای کشتی های سوپر پست پاناماکس  را به جای آنها منتقل می کند تا 8 دستگاه آن در اسکله جنوبی و 4 دستگاه در اسکله غربی در چند جناح بتواند به کشتی های ورودی و خروجی سرویس ارائه کنند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 468
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران