پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305254 تاریخ : 1396/07/09-09:45:24
,11,17,
کاهش قیمت زمین در کشور

کاهش قیمت زمین در کشور

بر اساس آمار منتشر شده از مرکز آمار ایران و تازه ترین یافته های آماری در خصوص قیمت هر متر مربع زمین مسکونی شاهد کاهش قیمت زمین در کشور هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود از وضعیت و اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور مربوط به نیمه دوم سال 95، میانگین قیمت هر مترمربع زمین مسکونی یا زمین املاک کلنگی معامله شده در نقاط مختلف کشور در همین بازه زمانی را اعلام کرد و از کاهش قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در 31 استان کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، در نیمه دوم سال 95، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور، معادل یک میلیون و 28 هزار تومان بوده است.

همچنین مرکز آمار ایران در این گزارش اعلام کرده است: میانگین مساحت زمین های مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی کشور طی نیمه دوم سال گذشته-سال 95-273 مترمربع بوده است؛ قیمت هر مترمربع زمین مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های املاک در حالی در گزارش مرکز آمار ایران در بازه زمانی ذکر شده مترمربعی یک میلیون و 28 هزار تومان گزارش شده است که این قیمت نسبت به دوره قبل-نیمه اول سال 95-معادل 1/9 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل-نیمه دوم سال 94-برابر با 1/7 درصد کاهش داشته است. به این معنی که قیمت هر مترمربع زمین مسکونی یا زمین ساختمان های کلنگی در کل کشور طی شش ماهه دوم سال 95، نسبت به شش ماهه اول سال 95 و همچنین در مقایسه با شش ماهه دوم سال 94 نه تنها افزایشی نبوده است بلکه با کاهش نیز مواجه شده است.

این در حالی است که بر اساس این گزارش همچنین حجم معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور نسبت به دوره قبل-شش ماهه اول سال 95-معادل 10/9 درصد و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل-شش ماهه دوم سال 94-برابر با 54/1 درصد کاهش داشته است.

به این معنا که اگر چه قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در کل کشور طی شش ماهه دوم سال گذشته روند کاهشی داشته است،حجم معاملات خرید زمین یا تقاضای موثر از سوی سازندگان برای خرید زمین های مسکونی به منظور ساخت و ساز و سرمایه گذاری های جدید ساختمانی نیز به میزان قابل توجهی کاهشی بوده است.

در میان استان های کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های مسکن، طی بازه زمانی شش ماهه دوم سال گذشته،3 میلیون و 345 هزار تومان با میانگین مساحت 283 مترمربع در استان تهران و کمترین آن معادل 55 هزار و 900 تومان با میانگین مساحت 226 مترمربع در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

از سوی دیگر کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با 32 هزار و 500 تومان و بیشترین میزان آن مربوط به استان تهران با 21 میلیون و 854 هزار تومان است.

این در حالی است که بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در کشور، استان فارس با 14/6 درصد دارای بیشترین سهم و استان خراسان جنوبی با 0/03 درصد، دارای کمترین سهم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران