پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266597 تاریخ : 1395/11/24-09:22:30
,10029,
کاهش سن بی‌دندانی در کشور

کاهش سن بی‌دندانی در کشور

یک متخصص رادیولوژی فک و صورت با اشاره به کاهش سن بی‌دندانی و پوسیدگی دندان، علل این موضوع را توضیح داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر ابراهیم صادقی، با اشاره به  اینکه حفظ و نگهداری دندان‌های شیری از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: باید از خراب‌ شدن پیش از موعد آن‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: سن افتادگی و از دست دادن دندان‌های شیری کودکان از شش تا 12 سالگی است و در غیر این‌صورت ممکن است باعث تأخیر در رویش دندان‌های دائمی شود.

صادقی با اشاره به پایین آمدن سن بی‌دندانی و پوسیدگی دندان در افراد، تصریح کرد: رژیم غذایی شیرین، افزایش مصرف نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات، عدم رعایت بهداشت دهان شامل مسواک و نخ دندان از جمله عوامل پوسیدگی دندان و بی‌دندانی هستند.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت ادامه داد: عدم مراجعه مداوم و مستمر به دندانپزشکی برای بررسی وضعیت‌ سلامت دندان‌ها و بالا بودن تعرفه‌ دندانپزشکی نیز در پوسیدگی دندان دخیل هستند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در درمان بیماری‌های دهان و دندان کودکان، افزود: متاسفانه کار با کودکان همواره سخت است؛ چرا که عمدتا همکاری بسیار ضعیفی با تیم درمان دارند. ضمن اینکه کوچک بودن حفره دهان، کوچک‌ بودن دندان و... نیز مشکلاتی در روند درمان یا ترمیم دندان‌ها در کودکان ایجاد می‌کند.

صادقی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دیابت عامل پوسیدگی دندان است، اظهار کرد: افراد مبتلا به دیابت به علت اختلال در تولید کلاژن لثه و بافت نرم دهان، سریع‌تر با بیماری‌های لثه مواجه می‌شوند، ولی این موضوع در پوسیدگی دندان اثر سوء ندارد.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت در پایان خاطرنشان کرد: در صورت طولانی مدت بودن التهاب و عفونت لثه لازم است به دندانپزشک مراجعه شود، زیرا ممکن است عفونت لثه وارد جریان خون شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران