پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282152 تاریخ : 1396/05/07-10:58:09
,10027,
کاهش تصادفات نیازمند کار عملیاتی است

رئیس کل بیمه بیمه مرکزی در جلسه مشترک با راهنمایی و رانندگی:

کاهش تصادفات نیازمند کار عملیاتی است

دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی در جلسه مشترک با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بر عملیاتی شدن سامانه یکپارچه استعلام تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بیمه مرکزی، دکتر همتی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تحولات صورت گرفته در تعامل میان صنعت بیمه و پلیس گفت: صنعت بیمه سال گذشته حدود 3 میلیارد دلار بابت تصادفات از محل بیمه شخص ثالث پرداخت کرده اما موضوع مهم در هدفگذاری صنعت بیمه برای کاهش تصادفات، وجود حدود 330 هزار مجروح و مصدوم در سال است که صدمات اجتماعی زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به پرداخت 250 میلیارد تومان از محل بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی گفت: امیدوارم این هزینه ها در محل مناسب و صرفا برای کاهش تصادفات به کار گرفته شود تا بتوانیم به اهداف خود در راستای کاهش تصادفات دست یابیم.
وی افزود: در قانون جدید، مقرر شده است این بودجه میان نیروی انتظامی و راهداری تقسیم شود و هر دو ارگان موظف به ارائه گزارش عملکرد به صورت هر سه ماه یکبار شده اند که امیدوارم راهداری از این بودجه برای اصلاح 5 هزار نقطه حادثه خیز کشور استفاده نماید.
دکتر همتی بر عملیاتی شدن سامانه یکپارچه استعلام از ناجا تاکید کرد و گفت: در قانون جدید بیمه شخص ثالث ما میتوانیم جرایمی برای رانندگان پرخطر در نظر بگیریم که این مهم منوط به دسترسی به این سیستم خواهد بود.

همچنین دکتر علی جباری، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی از تشکیل چهار کارگروه عملیاتی مشترک با پلیس خبر داد و گفت: صندوق با رویکرد پیشگیرانه در صدد کاهش آمار تصادفات است و در این راستا در حال اجرای دومین مرحله طرح بخشودگی جرائم موتورسواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث با همکاری پلیس و شرکت های بیمه است.
وی در ادامه از پرداخت بیش از 20 هزار میلیارد ریال خسارت در 3 سال اخیر، راه اندازی سیستم یکپارچه صندوق، راه اندازی شعب 20 گانه صندوق در سراسر کشور به منظور حمایت از آسیب دیدگان ناشی از تصادفات خبر داد.
در ادامه سردار مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز از اقدامات و تعامل بیمه مرکزی در کاهش تصادفات قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته با هماهنگی صنعت بیمه کشور و به ویژه بیمه مرکزی، اقدامات خوبی همچون تجهیز سیستم های پلیس در جاده ها برای کنترل رفتار پر خطر رانندگان صورت گرفت و امیدوارم بتوانیم برنامه های مشترک بیشتری در کاهش تصادفات انجام دهیم.
وی در گزارشی اعلام کرد، در حال حاضر 20 میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و خودرو، جاده و راننده سه عامل اصلی تصادفات محسوب می شوند.
وی افزود:هم اکنون در کشور بیش از 5 هزار نقطه حادثه خیز وجود دارد و در تلاشیم با برنامه های مشترک با بیمه مرکزی نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
لازم به ذکر است در این نشست، مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی، معاونین نظارت، طرح و توسعه و مدیران روابط عمومی و پیشگری از خسارت و ایمنی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی نیز حضور داشتند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران