پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265615 تاریخ : 1395/11/09-12:51:07
,10033,
کاهش بلایای طبیعی شعار امسال تالاب ها

کاهش بلایای طبیعی شعار امسال تالاب ها

خانم آرزو اشرفی زاده رئیس گروه تالاب های معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد مراسم روز جهانی تالاب که قرار است در شهر اهواز بررگزار شود، گفت: شعار امسال تالاب ها برای کاهش خطرات بلایای طبیعی مثل سیلاب ها ریزگردها و.. است.

به گزارش خبرنگارپایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، به همین دلیل در این راستا به منظور اطلاع رسانی مردم در تمام استان ها برنامه هایی با موضوع تالاب برگزار خواهد شد به همین مظنور مراسم اصلی اهواز نیز که قصد دارد به ارتقای آگاهی مردم بینجامد قدردانی از قهرمان تالاب را خواهیم داشت. سه قهرمان انتخاب شده اند و از انها تقدیر خواهد شد بحث محیط بان نمونه تالابی و تقدیر سه محیط بان تالاب در این راستا نیز جزو برنامه های مراسم روز جهانی تالاب است.

اشرفی زاده ادامه داد ما در سازمان در همین راستا بحث روستاهای سازگار با محیط زیست را داریم در راستای تدوین برنامه های مدیریت زیست بومی که برای 13 تالاب تهیه کردیم یک برنامه ی مکملی را اختصاصا برای بحث معیشت پایدار در برنامه های خود در نظر گرفته ایم که انجام بدهیم. که به صورت پایلوت این برنامه برای تالاب چغاخور در دست تهیه است و البته  پایه ی این کار از قدیم بوده چرا که مردم با تالاب زندگی کرده اند بنابراین در کنار برنامه های زیست بومی برنامه  ی معیشت پایدار در روستاهای اطراف تالاب هم داریم. در خصوص مساحت تالاب ها هم اگر بخواهیم بگوییم مساحت کل تالاب های کنوانسیون رامسر ایران  18 هزار و 750.31 است که تقریبا نصفی از تالاب های مهم شناسایی شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران