پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399074 تاریخ : 1397/07/23-16:39:07
,5,22,
کاهش بارندگی‌های تهران در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است

تشریح وضعیت تهران در سال آبی 96-97 به روایت مدیرعامل آبفای استان تهران؛

کاهش بارندگی‌های تهران در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است

مدیرعامل آبفای تهران با اشاره به اینکه کاهش بارندگی‌ها و ذخیره برف سال آبی 96-97 استان تهران در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: در زمستان سال 95 ارتفاع برف در سد لار به حدود 6.5 متر رسیده بود ولی این رقم در زمستان سال 96 تنها به حدود 65 سانتی‌متر رسیده و 10 درصد سال قبل ذخیره برفی داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای تهران ، با اشاره به اینکه کاهش بارندگی‌ها و ذخیره برف سال آبی 96-97 استان تهران در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته میزان بارندگی‌های استان تهران از ابتدای سال آبی (مهرماه 96) تا پایان شهریورماه سال جاری به 257 میلی‌متر رسیده است که در مقایسه با 325 میلی‌متر بارندگی مدت مشابه سال گذشته کاهشی 21 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش 600 میلیون مترمکعبی روان‌‌آب‌های استان تهران در طی سال آبی 96-97، گفت: افت بی‌سابقه بارندگی‌های سال آبی گذشته موجب شده بود تا ذخایر سدهای استان تهران نیز نسبت به سال قبل حدود 250 میلیون مترمکعب کمتر شده باشند.
بختیاری با تاکید بر اینکه آب تهران تابستان بسیار سختی را سپری کرده است، گفت: با وجود تمام مشکلات موجود، تابستان امسال را با کمترین تنش و در شهر تهران بدون یک ساعت قطعی آب به پایان رسانده‌ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش 90 درصدی ذخیره برف استان تهران در سال آبی 96-97، یادآور شد: در زمستان سال 95 ارتفاع برف در سد لار به‌حدود 6.5 متر رسیده بود ولی این رقم در زمستان سال 96 تنها به حدود 65 سانتی‌متر رسیده و 10 درصد سال قبل ذخیره برفی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: در فروردین‌ماه مجموعه آماده شده بود تا شهر تهران را وارد جیره بندی کند منتها بارش‌های مناسب اردیبهشت‌ماه و همچنین اوایل خرداد باعث شد تا سدهای تهران از حالت بحرانی خارح و تابستان را بدون قطعی آب سپری کنیم.
بختیاری با اشاره به نگرانی‌های متعددی که برای سال آبی جدید وجود دارد، گفت: حدود 70 درصد منابع آب تهران از طریق آب‌های سطحی و ذخایر سدهای پنجگانه استان تامین می‌شود که تمامی این منابع به میزان بارندگی و ذخیره برفی استان بستگی دارد. با توجه به اینکه برای سال آبی جدید نیز شرایطی مشابه سال آبی 96-97 در نظر گرفته شده است بنابراین مشترکین باید صرفه‌جویی و استفاده درست از این مایع حیاتی را در دستور کار قرار بدهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران مصرف سالیانه آب شرب تهران را حدود 1.5 میلیارد مترمکعب دانست و افزود: مصرف شرب استان حدود 20 درصد کل مصرف شرب کشور است بنابراین اگر تنها 10 درصد صرفه‌جویی در این بخش صورت بگیرد 150 میلیون مترمکعب منابع آبی جدید و به تعبیری دو برابر مخزن سد لتیان ایجاد شده و موجب تامین آب دو میلیون نفر شهروند جدید خواهد شد.
بختیاری در پایان با تاکید بر اینکه مصرف آب تهران متناسب با رشد جمعیت حدود سه درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: میزان متوسط مصرف روزانه شهر تهران سه میلیون مترمکعب است که این رقم در تیرماه و مردادماه امسال به 3.5 میلیون مترمکعب رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 235
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران