پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253044 تاریخ : 1395/10/08-09:51:32
,10029,
کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین تا ده سال آینده

کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین تا ده سال آینده

قائم مقام بهداشتی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گفت: بزرگترین حمایت اجتماعی و روانی از شهروندان مورد غفلت قرار گرفته مناطق حاشیه نشین ، اطلاق عنوان شهروندی و همتراز قرار دادن آن‌ها با سایر شهروندان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  ناصر کلانتری، قائم مقام بهداشتی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گفت: بزرگترین حمایت اجتماعی و روانی از شهروندان مورد غفلت قرار گرفته مناطق حاشیه نشین را، اطلاق عنوان شهروندی و همتراز قرار دادن آن‌ها با سایر شهروندان است.

وی گفت: در راستای طرح تحول سلامت برای ساکنان این مناطق، واحدهای بهداشتی درمانی مهیا شده است که بسته های خدمات بهداشتی درمانی و غربالگری توسط کارشناسان زبده و آموزش دیده، به آنان ارائه می شود.

وی ادامه داد: با آغاز طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، الگویی به منظور پوشش جامع و همگانی سلامت در مناطق حاشیه نشین شهرها و با هدف افزایش دسترسی تمام ساکنین حاشیه شهرها و سکونت گاه های غیررسمی به خدمات بهداشتی درمانی ضروری، برقرای عدالت در سلامت و ارتقاء وضعیت سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان طراحی شد.

قائم مقام بهداشتی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت یادآور شد: تحقیقات جهانی نشان می دهد با ورود واحدهای خدمات بهداشتی درمانی به منطقه ای، سایر بخش های توسعه ای نیز موظف به حضورمی شوند، یعنی با ورود به این مناطق و شناسایی مشکلاتی چون بیکاری، کمبود فضای تفریحی و آسیب های اجتماعی، اصل اساسی سلامت که همکاری ببین بخشی است، بر همکاری و مداخله بین دستگاه ها و سازمان های مربوط و مسئول تاکید می کند.

کلانتری به مداخلات روانشناختی در بین خانواده های حاشیه نشین و حضور روانشناس بالینی در قالب ارائه خدمات سلامت مانند مهارت فرزندپروری، کنترل خشم، مهارت های زندگی، مهارت نه گفتن و پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: هنوز زود است از اثر بخشی این برنامه ها صحبت کنیم. 

وی در برنامه رادیویی سلامت افزود: در حال حاضر ما در مرحله پوشش خدمت و انجام فرایند درست خدمت هستیم و نمی توانیم بگوییم که با گذشت دو سال از آغاز این برنامه تا چه حد میزان پیشگیری از مصرف مواد مخدر و افسردگی کاهش یافته است؛ اما براساس مطالعات جهانی و با کمک روانشناسان بالینی، می توان امیدوار بود که در 10 سال آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین باشیم .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 404
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران