به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: سرمایه گذاری های خوب در بخش توسعه زیرساخت ها شامل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقاء ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی ها، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه بویژه بندرعباس و همچنین راه اندازی قطارهای برنامه ای و مستقیم ترانزیتی سرخس – بندرعباس و بالعکس، باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن های CIS در ایران از 20 روز به 17 روز شده است.
او ادامه داد: کاهش ماندگاری واگنهای مذکور در شبکه ریلی کشور، حدود 900 هزار فرانک معادل 40 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی را به دنبال داشته و مانع خروج ارز بیشتر از کشور شده است.