پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375996 تاریخ : 1397/06/15-14:14:19
,17,22,
کانون های امید بازنشستگان راه اندازی می شود

محسنی بندپی در مراسم تجلیل از بازنشستگان در اهواز خبرداد :

کانون های امید بازنشستگان راه اندازی می شود

انوشیروان محسنی بندپی گفت:20 درصد سالمندان زن و 10 درصد سالمندان مرد تنها زندگی می کنند که با راه اندازی کانون های امید این افراد از تنهایی بیرون می آیند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون در مراسم تجلیل از بازنشستگان در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد:  در شهرهای با جمعیت بالای 4 هزار و 500 نفر بازنشسته نسبت به راه اندازی این کانون های امید اقدام می کنیم.

وی اظهارکرد :  این توفیق برای بنده حاصل شد تا در جمع صمیمی و جشن بازنشستگان حضور پیدا کنم؛ بازنشستگان و پیشکسوتان گنجینه های پرباری هستند که سال های تلاش آنها در عرصه های فرهنگی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی اثرات پرباری را نصیب جامعه کرده است.
سرپرست وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه بر ما تکلیف است که به پاس خدمات ارزشمند بازنشستگان از آنها حمایت ویژه ای داشته باشیم، تصریح کرد: وزارت کار بزرگترین وزارتخانه اجتماعی است و اگر هم بنگاهی برای فعالیت های اقتصادی به ما واگذار شده قطعا از منافع آن در راستای ارتقا بخشیدن به خدمات اجتماعی بازنشستگان در صندوق های مختلف هزینه می کنیم تا آسایش روحی، روانی و معنوی برای آنها فراهم شود.
محسنی بندپی تأکید کرد: باید بتوانیم با همکاری مجلس شورای اسلامی، همسان سازی حقوق که مطالبه بر حق بازنشستگان است را محقق کنیم؛ نباید مصوبه و حکم به تنهایی بیاید بلکه باید اعتباری در این راستا اختصاص دهند.
وی خبر داد: در بازنشستگی کشوری حداقل حقوق را افراد از یک میلیون و 800 هزار تومان به دو میلیون و 100 هزار تومان افزایش دادیم؛ در حال حاضر فقط سه درصد از جمعیت بازنشستگان حقوق زیر یک میلیون و 100 هزار تومان را دریافت می کنند.
سرپرست سرپرست وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه رفع دغدغه پرداخت هزینه های سلامت برای بازنشستگان یکی دیگر از مسائل مطرح شده است، ادامه داد: با افزایش سن، بیماری هایی که بر افراد چیره می شود، هزینه های بسیار بالایی دارد و خرید خدمات برای آنها نیز به تبع هزینه بسیار بالاتری نسبت به دیگر بیماری ها خواهد داشت. 
محسنی بندپی یادآور شد: تقریبا بیماری های صعب العلاج با سنی حدود بالای 50 تا 60 سال بر آدم چیره می شود که خرید خدمات در این زمینه هزینه های بالایی می طلبد.
وی بیان کرد: باید بتوانیم دغدغه خرید خدمات سلامت را برای بازنشستگان برطرف و بسته بیمه تکمیلی را برای آنها تدوین کنیم تا پوشش خدمات سلامتی را افزایش دهد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران