پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354573 تاریخ : 1397/05/27-14:27:22
,10033,
کاغذ پلاست محصولی مشتق شده از مواد نفتی و پتروشیمی

کاغذ پلاست محصولی مشتق شده از مواد نفتی و پتروشیمی

استفاده از کاغذهای مصنوعی از دو وجه به حفظ جنگل ها و در نتیجه به محیط زیست کمک می کند ؛ وجه اول عدم استفاده از چوب در تولید که مانع از تخریب جنگل ها می شود ، وجه دوم بخاطر دوام و عمر طولانی محصولات چاپ شده روی این نوع کاغذ موجب کاهش ضایعات و همچنین همزمان مصرف کاغذ را کاهش می دهد.

به گزارش بانک و صنعت ، در سال 1381 شرکتی به نام « کاغذ پلاست » تاسیس گردید که محصول آن کاغذهای مصنوعی است و در سال 1390با همین نام در بازار شناخته شد.

کاغذ پلاست نوعی کاغذ است که در تولید آن به جای استفاده از مواد اولیه حاصل از چوب درختان ، از مشتقات نفتی و مواد اولیه پتروشیمی استفاده شده است و از لحاظ چاپ و نوشتن مانند کاغذ و از لحاظ مقاومت ، ضد آب و کیفیت مانند پلاستیک عمل می‌کند.

 

خواص کاغذ پلاست:

1 - مقاومت در مقابل پارگی و پوسیدگی ، دوام و عمر طولانی ( Durability ) 

این ویژگی ضمن کاهش هزینه های مصرف کننده در دراز مدت موجب کاهش ضایعات کاغذ و صرفه جوئی در کل کشور می گردد؛ انواع جلدها ، پوشه های اداری نقشه های راهنما و جغرافیائی ، چاپ های نفیس ، اسناد مهم و تاریخی که برای مدت طولانی و بصورت مداوم دست به دست شده و بکار گرفته میشوند از این مزیت کاغذ مصنوعی بهره مند می گردند.

 

2 - ضد آب بودن ( Waterproof )

کاغذ پلاست صد در صد ضد آب است و در نقاط مرطوب ، محل ها و محصولاتی که مستقیم و غیر مستقیم با آب و رطوبت در ارتباط است استفاده می شود.

 

3 - مقاومت در برابر مواد شیمیائی:

اسیدها ، روغنها و سایر مواد شیمیائی در مجاورت کاغذهای طبیعی اثر مخرب روی آنها دارند در حالیکه کاغذ پلیمری بدلیل خواص پلاستیکی آن در مقابل این مواد مقاوم است.

 

چرا باید این محصول را بخریم و استفاده کنیم؟

مصرف زیاد آب در صنعت کاغذسازی و شرایط کم آبی باعث سازگاری این محصول در ایران است چرا که برای تولید این نوع کاغذ از آب استفاده نمی شود.  ضایعات این محصول به چرخه تولید بازمی‌گردد و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند ما قصد داریم از موادی که « زیست تخریب پذیر » نام دارد استفاده کنیم تا این محصول نیز مانند چوب به چرخه طبیعت باز گردد.

این کاغذ با کاغذ گلاسه از نظر قیمت برابر است لذا به علت گرانی کاغذ این دو با هم در حال رقابت هستند. 

مصرف این کاغذ در کشور حدود یک درصد است. زیرا تولید آن کم است و شناختی درباره این کاغذ به آن صورت وجود ندارد. 

 

ظرفیت تولید این محصول در کشور 10هزار تن است در حالیکه این محصول در کشور 4هزار تن تولید می شود. برای محقق شدن به تولید بیشتر باید طرحی بصورت مشارکتی با بانک یا سرمایه گذاران منعقد گردد تا بتوانیم از لحاظ کیفیت مطابق کیفیت روز دنیا عمل عمل کرده و علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات نیز داشته باشیم.

توصیه می شود صنایع و مراکز دولتی بجای خرید کاغذ خارجی از این نوع کاغذ استفاده کنند که این کار باعث حمایت از محصول و کالای ایرانی می‌گردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران