پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353672 تاریخ : 1397/05/15-11:39:14
,17,10028,20,
کارگروه کنترل نقدینگی تشکیل شود

دستور رهبر معظم انقلاب به دولت:

کارگروه کنترل نقدینگی تشکیل شود

مقام معظم رهبری به دولت دستور دادند با تشکیل یک کارگروه قوی، پُرکار، دانا، خطرپذیر و شجاع جهت بررسی مشکل بانک‌ها و نقدینگی اجازه ندهند این نقدینگی به سمت بازار ارز و طلا و مسکن سرازیر شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ مقام معظم رهبری به دولت دستور دادند با تشکیل یک کارگروه قوی، پُرکار، دانا، خطرپذیر و شجاع جهت بررسی مشکل بانک‌ها و نقدینگی اجازه ندهند این نقدینگی به سمت بازار ارز و طلا و مسکن سرازیر شود.

 در این پیام آمده است:

رهبر انقلاب در دیدار اخیر هیات دولت:

به مشکل نظام بانکی به‌ طور جدی باید رسیدگی بشود؛ این حرفی است که همه می زنند.

در نظام بانکی و مشکل نقدینگی‌ای که الان در کشور وجود دارد، اگر چنانچه ما که حالا بعد عرض خواهم کرد می توانستیم با هنرِ هدایت این نقدینگی به کارهای سازنده و مفید، کشور را پیش می بردیم، این نقدینگی نعمت بزرگی بود؛ الان یک بلای بزرگی است؛ واقعا یک چیز خیلی خطرناکی است.

این رقم نقدینگی خیلی رقم فوق‌العاده‌ای است؛ هم رقمش خیلی بالا است، هم رشدش زیاد است؛ 1500هزار میلیارد یک چیز افسانه‌ای است.

به نظر من مسئله‌ بانک‌ها و به خصوص تکیه‌ روی مسئله‌ نقدینگی احتیاج دارد به یک کارگروه دانا، حساس، پُرکار، خطرپذیر و شجاع؛ دولت یک کارگروهی تشکیل بدهد.

یک کارگروه قوی فعالِ شب‌ و روز کار، معین بشوند فقط برای اینکه فکر کنند ببینند با مسئله‌ بانک‌ها و با مسئله‌ نقدینگی چه‌جوری بایستی برخورد کنند؛ بخش های جذابی را برای جذب نقدینگی در نظر بگیرند که البته یک فهرستی به من داده شده.

نگذاریم که این نقدینگی سرازیر بشود به طرف ارز و به طرف طلا و به طرف مسکن و به طرف کالاها، که خب طبعا به هر جا که این نقدینگی رو کند و هجوم بیاورد، پدر آن منطقه در می‌آید.

البته کارگروهی که بخواهند بنشینند و هفته‌ای یک جلسه داشته باشند، فایده‌ ندارد؛ باید یک کارگروه دایم شبانه‌روزی از آدم های فعال تشکیل بشود، بنشینند واقعا کار کنند، فکر کنند، سرِ یک ماه، دو ماه، سه ماه یک برنامه‌ کاری روشنی مشخص کنند و بیاورند بدهند به آقای رییس‌جمهور، دستور اقدام داده بشود و بلافاصله مشغول عمل بشوند؛ یعنی یک‌ چنین چیزی لازم است.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران