پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305448 تاریخ : 1396/07/11-14:56:54
,21,
کارگران سد شفارود 6 ماه است حقوق نگرفته اند

محمود شکری در نظق میان دستور مجلس؛

کارگران سد شفارود 6 ماه است حقوق نگرفته اند

با گذشت 6 ماه از عمر دولت هنوز اقدامی در زمینه اشتغال نشده است

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: آقای رئیس جمهور ضمن تقدیر از پاسخ منطقی، قانونی و انسانی شما به یاوه گویی‌های رئیس جمهور آمریکا، باید یادآور شوم که با گذشت 6 ماه از سال، ولی در بحث اشتغال اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمود شکری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 11 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود،  ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: حقیقت عاشورا محل تقابل بالاترین فضائل و پست‌ترین رذائل انسانی است، فضائلی که انسان خدا جوی را در مسیر اطاعت از ولی زمان خود به بالاترین درجات می‌رساند و رذائلی که انسان را به شقاوت می‌کشاند.

 نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی نیز صحنه نمایش همین فضائل‌‎ها و رذیلت‌ها است. انقلاب اسلامی نیز صحنه تقابل حق طلب‌هایی چون باهنرها، رجائی‌ها، مطهری‌ها و همه شهیدان عزیز با دنیا طلبان و شیطان پرستانی چون رجوی‌ها، بنی صدرها، فتنه گران و صدام بود.

 وی افزود: جوانان این کشور با پیروی از ولی زمان در جنگ تحمیلی و امروز برای دفاع از حریم امن کشور و ملت ایران با خون خود این شجره طیبه را آبیاری می‌کنند، در حالیکه عده‌ای کشور و امنیت ملت خود را به امید گرفتن مواجب پست به ثمن بخس فروختند، از خدا می‌خواهم که در این روزهای پر فراز و نشیب انقلاب، در سایه امام عصر و رهنمودهای رهبری، چراغ هدایت را از ما دریغ نفرماید.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا از جانب برخی مسئولین مباحثی مطرح می شود مبنی بر اینکه با اجبار نمی شود مردم را به بهشت فرستاد، گفت: مگر رسالت پیامبران و ائمه اطهار جز تعلیم بشریت برای شناخت مسیر سعادت بود؟ مگر عمل کردن به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر از پیام‌های نهضت عاشورا نیست؟ اگر قیام امام حسین برای رسیدن به بهشت نبود پس چه دلیلی داشت؟ مگر ممکن است حکام جامعه اسلامی به فکر سعادت خود باشند ولی به دنبال هدایت کردن به سمت کمال و رشد نباشند، سوال این است که چه کسی خواسته مردم را با زور به بهشت ببرد، که مدام جامعه را با یاد کردن از این اقدامات، مشوش می کنیم، دامن زدن به چنین موضوعاتی چه سودی برای مردم دارد.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به تمامی نهادهای حقوق بشری تذکر می دهم که به داد مردم میانمار برسند، گفت: کجایند مدعیان حقوق بشر؟ چرا به داد مردم مظلوم میانمار نمی رسند؟

 وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور ضمن تقدیر از پاسخ منطقی، قانونی و انسانی شما به یاوه گویی‌های رئیس جمهور آمریکا، باید یادآور شوم که با گذشت 6 ماه از سال، ولی در بحث اشتغال اتفاقی رخ نداده است.

 شکری با اشاره به عدم اجرای بخش 6 برنامه ششم در حوزه نظام اداری، شفافیت و مبارزه با مفاسد از جمله صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور، موضوع ماده 28 برنامه ششم توسعه کشور، متذکر شد: بعد از 6 ماه هنوز تن‌خواه گردان خزانه در بخش عمرانی برای فعال سازی پروژه‌های عمرانی، پرداخت نشده است.

 وی با اشاره به عدم اجرای ماده 29 برنامه، افزود: مسائلی مانند راه اندازی سامانه حقوق و مزایا، ماده 30 برنامه در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین، عدم پرداخت مطالبات ایثارگران هنوز اجرا نشده است.

 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌عدالتی در توزیع اسناد خزانه بر اساس بدهکاری وزارتخانه به پیمانکاران از جمله عدم تخصیص اسناد بابت پرداخت به پیمانکاران طلبکار در احداث و نوسازی مدارس و عدم تحویل مدارس به آموزش و پرورش باعث سرگردانی دانش آموزان و اولیا آن ها شده است.

 نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 6 ماه است که پرسنل پروژه سد شفارود حقوق نگرفته اند و با توجه به فاینانس بودن پروژه، می‌بایستی صورت وضعیت تعیین و به فاینانسور تحویل داده شود تا مطالباتت پیمانکاران پرداخت شود، گفت: کالاها و وسایل این پروژه بیش از یکسال است که در گمرک بلاتکلیف است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران