پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354815 تاریخ : 1397/05/30-15:00:23
,10033,
کارگاه آموزشی استاندارهای جهانی مدیریت حریق در جنگل برگزار می شود

با حضور یک مدرس فنلاندی

کارگاه آموزشی استاندارهای جهانی مدیریت حریق در جنگل برگزار می شود

با حضور مدرس فنلاندی، مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی رعایت استاندارهای جهانی مدیریت حریق در جنگل روز شنبه سوم شهریور در مجتمع آموزشی و توانمندسازی دکتر جوانشیر کرج برگزار می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها گفت: این کارگاه آموزشی جهت ارتقای سطح آگاهی و به روز رسانی اطلاعات و اقدامات و بهره گیری از دانش جهانی جهت مدیریت حریق در جنگل برگزار می شود.

سرهنگ قاسم سبزعلی یادآوری کرد: حریق سالانه بخش اعظمی از جنگل ها و مراتع کشور را به کام خود فرو می برد و بر اساس تحقیقات به عمل آمده در بیش از 90 درصد حریق های به وقوع پیوسته در منابع طبیعی کشور عامل انسانی نقش دارد.

فرمانده یگان حفاظت همچنین ابراز داشت: میزان بارندگی در فصل بهار امسال قابل توجه بوده و سبب افزایش علفزارها شده است و کافیست کسی از کنار بوته زارها و اراضی جنگلی بگذرد و ناخواسته فیلتر سیگاری را رها کند، شما حدس می زنید چه اتفاقی رخ می دهد؟!. خب معلوم است، آتش زبانه می کشد و هکتارها جنگل و مراتع ارزشمند و ذیقیمت را طعمه بی مبالاتی و ندانم کاری برخی آدم ها می کند.

سرهنگ سبزعلی یادآور شد در برخی از استان های زاگرسی با توجه به اقدامات و پیش آگاهی های انجام شده و بهره گیری از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و  ارائه آموزش های ترویجی در یک مقایسه آماری آتش سوزی جنگل ها و مراتع امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته به میزان 80 درصد کاهش داشته است.

سبزعلی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی و بهره گیری از تجربیات و دانش علمی اساتید بین المللی بتواند در مدیریت حریق جنگل های کشور تاثیرگذار باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران