پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352112 تاریخ : 1397/04/20-16:21:47
,2,
کارنامه قبولی کارنامه قبولی بانک توسعه صادرات ایران

در بیست و ششمین سالگرد تاسیس اگزیم بانک ایران مطرح شد:

کارنامه قبولی کارنامه قبولی بانک توسعه صادرات ایران

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: بانک توسعه صادرات ایران یکی از بانک های تخصصی کشور بوده است که توانسته ج خوبی را در میان بانک های توسعه ای و حمایتی پیدا کند و به لحاظ عملکرد، کارنامه قابل قبولی را در سال های اخیر از خود ارائه داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران؛ ابراهیم جمیلی گفت: به عقیده من عملکرد تخصصی این بانک در حمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور خوب ارزیابی می شود و البته نمی توان مدعی شد که این سطح از خدمات کافی و کامل بوده اما در شرایط سختی که کشور در دهه اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده است، بانک توسعه صادرات ایران توانسته است ادبیاتی مبتنی بر ادبیات حمایت از تولید و صادرات، با کمترین خطا و اشکال تعریف کند و بر مبنای آن در حد توان خود به این حوزه کمک کند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات، گفت: این بانک نیازمند این است که به معنی واقعی اگزیم بانک بودن، نزدیک شود و به شکلی واقعی به اهرم کمک به توسعه صادرات مبدل گردد؛ برای ایفای چنین نقشی، حجم فعلی سرمایه این بانک متناسب با مختصات صادرات کشور نیست و می بایست با افزایش سرمایه ، حضور قدرتمندانه تری درحوزه اقتصاد کشور داشته باشد.

جمیلی افزود: سرمایه فعلی بانک توسعه صادرات برای پرداختن به رسالت اصلی این بانک کفایت نمی کند اما در مقایسه با بانک های تجاری و تخصصی دیگر کشور، بانک توسعه صادرات با کمترین اشتباه و خطا توانسته خدمات خود را به بخش های نیازمند حمایت ارائه کند.

رئیس خانه اقتصاد ایران بیان داشت: اگزیم بانک ایران نیازمند توسعه ارتباطات خود با جامعه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و همچنین کاهش بروکراسی است؛ یکی از نقدهای جدی تولید کنندگان به پروسه دریافت تسهیلات از بانک توسعه صادرات ایران، زمانبر بودن فرایندهای اداری و نیز سخت بودن مراحل دریافت تسهیلات است که باید در راستای هدف غایی این بانک که همانا کمک به تسهیل صادرات است، مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی اذعان داشت: طراحی و توسعه سامانه الکترونیکی ارائه خدمات می تواند تا حد زیادی بروکراسی فعلی را در این بانک تحت تاثیر خود قرار داده و رضایت بیشتری را برای مشتریان به همراه داشته باشد؛ همچنین در بخش رتبه بندی، هرچند رتبه بندی های انجام شده در بانک خوب است اما ضروریست این رتبه بندی ها مداوم بوده تا شرکتها بتوانند بر اساس آن از سقف اعتباری خود مطلع و از آن استفاده کنند.

جمیلی با تایید اینکه محدودیت های بانک زیرمجموعه تهدیدهای بین المللی بوده، گفت: قابل درک است که بانک توسعه صادرات نیز همچون سایر بانکها در مسیر فعالیت خود با مشکلات و موانعی روبرو شده باشد، اما این بانک توانسته است تا حد قابل قبولی نسبت به سایر بانک ها بهتر عمل کند و اگر این محدودیت ها نبود قطعا نتیجه بسیار بهتری را کسب می کرد.

به گفته رئیس خانه اقتصاد ایران، اطلاع رسانی گسترده تر، توسعه تعامل با بنگاههای اقتصادی، ارتباط بیشتر با تشکل های صنعتی، توسعه تحقیق و پژوهش و سرمایه گذاری در این بخش به نسبت قبل، می تواند به عملکرد بهتر این بانک در آینده کمک بیشتری بکند.

جمیلی سرمایه نیروی انسانی جوان را عامل تعیین کننده و موثری در عملکرد مطلوب بانک توسعه صادرات خواند و گفت: استفاده از نیروی جوان در این مجموعه،سرمایه اصلی بانک تلقی می شود و امید است با استفاده از این نیروی خلاق و خوشفکر راهکارهای موثری برای ارتقا کیفی و کمی خدمات بانک پیدا شود.

ابراهیم جمیلی اظهار امیدواری کرد با درایتی که از مدیریت و کادراجرایی بانک توسعه صادرات ایران انتظار می رود، علی رغم شرایطی که در آن به سر می بریم و تحریم های پیش رو، این بانک بتواند حرکت خوبی را که برای تسهیل صادرات کشور و جامعه تولید صادرات محور آغاز کرده است را به خوبی و با موفقیت ادامه دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران