پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349921 تاریخ : 1397/03/08-16:55:27
,12,15,
کارت الکترونیک دماوند چیست؟

گزارش

کارت الکترونیک دماوند چیست؟

شرکت الکترونیک کارت دماوند یکی از 12 شرکتی است که دارای مجوز پرداخت از بانک مرکزی و تحت نظارت شاپرک می باشد.

بانک و صنعت، اواخر سال 1388 کنسرسیومی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه های الکترونیک ، پول و بانک، کامپیوتر ، شبکه ، خدمات و پشتیبانی تجهیزات الکترونیکی به منظور راه اندازی خدمات پرداختهای الکترونیکی مطالعات خود را آغاز کردند تا با توجه به شناختهایی که از ابزارهای بکارگرفته شده در این رابطه مانند انواع کارتها، دستگاههای کارتخوان حضوری و غیر حضوری ، شبکه و سوئیچ و استاندارهای از این قبیل لوازم و تجهیزات و بکارگیری کارشناسان با مهارتهای مختلف و اعزام به کلاسهای داخلی و خارجی، پیشنهاد تاسیس شرکت الکترونیک کارت دماوند با برنامه عملیاتی سه ساله برای بازاریابی، نصب و راه اندازی و پشتیبانی 150هزار دستگاه پایانه فروش فروشگاهی (pos) ارائه و در نهایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور مجوز این شرکت موافقت کرد و با توجه به تجهیزات و پایانهها در تاریخ 29 فروردین 1386 مجوز فعالیت دائم شرکت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر گردید.

شرکت الکترونیک کارت دماوند یکی از 12 شرکتی است که دارای مجوز پرداخت از بانک مرکزی و زیر نظر شاپرک (شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) مشغول به فعالیت  می باشد. شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت انواع خدمات مانند پایانههای فروش، درگاههای پرداخت اینترنتی، موبایل پوز و … را ارائه می‌دهند.

شرکت الکترونیک کارت دماوند اولین استقرار مدیریت دانش در صنعت پرداخت کشور را کلید زد. اینوتکس ایران پس از اولین استقرار مدیریت دانش ویژه نظام بانکی در بانک اقتصاد نوین در سال 1391 و راه اندازی اولین دانشنامه اجتماعی بانکداری و پرداخت با نام بنکی دو، با همکاری شرکت الکترونیک کارت دماوند اولین استقرار مدیریت دانش در صنعت پرداخت کشور را شروع کرده است.

دکا اپلیکیشنی است که خدمات پرداخت را در بستر تلفنهای همراه هوشمند و تبلت ارائه میدهد. این اپلیکیشن محصول شرکت الکترونیک کارت دماوند (ECD) است و تمامی حقوق آن نزد این شرکت محفوظ میباشد.

محصولات شرکت الکترونیک کارت دماوند عبارتند از کارتخوان فروشگاهی، کارتخوان متصل به رایانه، کارتخوان موبایلی، درگاه پرداخت اینترنتی، اندروید پوز (پایانه اندرویدی)، اپلیکیشن دکا.

 

 psp چیست ؟

ارائه دهنده خدمات پرداخت با فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پرداخت الکترونیک ، درگاه پرداخت اینترنتی و تلفن همراه و اینترنت طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نظارت شاپرک امکان پردازش تراکنش پرداخت از خریدار به فروشنده را میسر میسازد که از اصلیترین وظایف psp ها را میتوان به شرح زیر برشمرد:

 - بازاریابی برای پایانههای فروش در محل فروش کالا و خدمات

- نصب ، آموزش، راه اندازی پایانههای فروش

- ارائه امکان پرداخت از طریق اینترنت و تلفن همراه

- پشتیبانی 24 ساعته

- پردازش و تکمیل پرداختها و اصلاح مغایرتهای احتمالی

- تضمین امنیت اطلاعات کاربران

- ارائه راهکارهای جدید برای بهبود سرعت و روشهای جدید پرداخت

- ارائه گزارش پرداخت به مشتریان



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران