پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264648 تاریخ : 1395/10/27-14:19:53
,17,10030,
کارآفرینان برتر نشان «امین الضرب» دریافت می کنند

در 133 سالگی اتاق تهران؛

کارآفرینان برتر نشان «امین الضرب» دریافت می کنند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از اعطای نشان «امین الضرب» به کارآفرینان خوشنام و برجسته به مناسبت 133 سالگی تاسیس این نهاد خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مسعود خوانساری امروز (دوشنبه) و در نشستی خبری در اتاق تهران افزود: در آیین سوم بهمن و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در تالار وحدت برگزار می شود.
به گفته خوانساری این نشان به سه نفر از کارآفرینان برتر و خوشنام کشور که با معیارهای مورد نظر دانشگاهیان و کارآفرینان باسابقه انتخاب شده اند، اعطا خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه اتاق تجارت در تهران 133 سال پیش به همت «حسین امین الضرب» تاسیس شد، افزود: در این آیین به 10 نفر از پیشکسوتان تجارت و کارآفرینی، سه نفر از فعالان رسانه و افرادی که کارهای تحقیقاتی در زمینه کارآفرینی داشته اند و نیز سه نفر از کارآفرینان و بازرگانی که مسئولیت های اجتماعی را برعهده گرفته اند، مدال امین الضرب اهدا می شود.
وی با بیان اینکه شاخص هایی چون اشتغالزایی، خوشنامی و گردش مالی بنگاههای تولیدی از ملاک های انتخاب افراد برای اعطای نشان امین الضرب است، گفت: اتاق تهران در تلاش است تا نشان امین الضرب را به یک نوبل اقتصادی داخلی تبدیل کند.
وی در ادامه درباره نتایج برجام با گذشت یکسال از اجرای آن به خبرنگاران گفت: مشکلات ناشی از تحریم ها تا اندازه ای حل شده اما عمده مشکلات اقتصاد کشور ساختاری و مربوط به گذشته است.
خوانساری به اظهارات دیروز وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بدهی های دولت استناد کرد و گفت: به گفته طیب نیا، رقم بدهی دولت هفت هزار میلیارد ریال است که این رقم ربطی به برجام ندارد.
رییس اتاق تهران بزرگترین مشکل عرصه اقتصاد را کمبود سرمایه و تامین مالی برشمرد و تاکید کرد: اقتصاد ما مشکلات ساختاری دارد که تحریم بر آنها سوار شد.
خوانساری درباره تک نرخی شدن ارز نیز گفت: اگر دولت از 2 سال پیش به تدریج قیمت ارز را متناسب با مابه التفاوت تورم داخلی و خارجی متعادل می کرد، شاید امروز چنین نوسان هایی در بازار رخ نمی داد.
وی تاکید کرد: البته باید در نظر داشت که موضوعاتی دیگری همچون نتایج انتخابات آمریکا و نیز رفتارهای هیجانی بر بازار و قیمت ارز اثرگذار است که امیدواریم این مساله حل شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران