پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264612 تاریخ : 1395/10/26-10:15:01
,15,
چگونه با حفظ شماره از یک اپراتور به اپراتور دیگر برویم؟

تمام شرط‌های ترابردپذیری

چگونه با حفظ شماره از یک اپراتور به اپراتور دیگر برویم؟

اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها که امکان تغییر اپراتور تلفن همراه بدون تعویض شماره مشترک را فراهم می‌کند، در سیم‌کارت‌های اعتباری حدود سه و در سیم‌کارت‌های دائمی حدود پنج روز زمان می‌برد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مدتی از اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) می‌گذرد، اما با این وجود تاکنون تنها چند هزار نفر از این سرویس استفاده کرده‌اند و به نظر می‌رسد عدم اطلاع از چگونگی اجرای این روند از جمله مواردی است که مانع استفاده کاربران از این امکان می‌شود.

ترابردپذیری شماره‌ها طرحی است که در قالب استفاده از آن مشترک می‌تواند با انجام یک درخواست در صورتی که از خدمات اپراتور خود رضایت ندارد آن را تغییر داده و با داشتن همان شماره از خدمات اپراتوری دیگر بهره‌ گیرد.

برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تایید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.

در گام بعدی لازم است مشترک در صورت موافقت عدد یک را به سامانه 667 ارسال کند و در صورت انصراف از اجرای این طرح پیش از تایید درخواست توسط اپراتور فعلی این مساله را به اپراتور جدید خود اعلام کند.

پس از آن در صورت موافقت فرد با اجرای این طرح برای مشترکان اعتباری مدتی معادل سه روز و برای مشترکان دائمی زمانی حدود پنج روز زمان نیاز است تا اپراتور جدید درخواست ارجاع شده را پذیرفته و امور مربوطه را انجام دهد.

پس از این مرحله سیم‌کارتی جدید البته با همان شماره قبلی به مشترک واگذار می‌شود. حال نکته قابل توجه آنکه مشترک باید بداند پس از اجرای این طرح تمام خدماتی که از اپراتور اول خود دریافت می‌کرد غیرفعال خواهد شد، بنابراین توصیه به مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری آن است که پیش از اجرای طرح ترابردپذیری تمام اعتبار خود را مورد مصرف قرار دهند. البته مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی باید توجه داشته باشند که پیش از اجرای این طرح باید تمام قبوض خود را پرداخت کرده باشند.

نکته دیگر آنکه پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه‌ تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

در این میان بسیاری مشترکان نیز نگرانی قطع شدن پیامک‌های اطلاع‌رسانی دولتی را دارند، اما باید توجه داشت که با اجرای ترابردپذیری هیچ یک از پیامک‌های خدمات دولتی یا بانکی قطع نشده و اختلالی در این خصوص ایجاد نمی‌شود. همچنین طی مدتی که برای تایید ترابردپذیری توسط اپراتورها نیاز است، سرویس رومینگ بین‌الملل مشترک قطع خواهد شد.

در زمان استفاده از این طرح و اجرای MNP هزینه مکالمه مشترک با اپراتور قبلی نیز همانند مکالمات بین شبکه‌ای  محسوب خواهد شد. علاوه بر این باید به این نکته توجه داشت که برای انتقال مالکیت یا فروش و واگذاری سیم‌کارت لازم است مشترک به اپراتور پایه خود باز گردد.

در پایان این‌که انجام مراحل ترابردپذیری در ساعات اداری صورت گرفته و افرادی که به شکل اینترنتی نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام می‌کنند باید توجه داشته باشند که پیگیری درخواست‌های آنها در ساعات اداری اولین روز کاری دنبال خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران