پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 313985 تاریخ : 1396/10/26-14:56:00
,8,
چشم انداز هفتگی قیمت طلا

از دیدگاه اینوستینگ بررسی شد؛

چشم انداز هفتگی قیمت طلا

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته برای پنجمین بار متوالی با افزایش روبرو شده و به نظر می رسد ادامه روند نزولی ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی مهمترین عامل این مساله باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، انتشار متن مذاکرات نشست اخیر بانک مرکزی اروپا موجب شده است تا ارزش یورو در برابر دلار با افزایش چشمگیری روبرو شود.بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته با رشد یک درصدی همراه شده و همچنان بالاتر از سطح 1330 دلار تثبیت شده است. ارزش یورو به بالاترین سطح خود در برابر دلار در 3 سال اخیر رسیده است.

بانک مرکزی اروپا ظاهرا قصد دارد برنامه خرید اوراق قرضه را طی ماه های آینده کاهش دهد. این مساله موجب شده است تا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح از ژانویه 2015 میلادی برسد.

افت ارزش دلار موجب شده است تا قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا با افزایش روبرو شود. قیمت طلا همچنین تحت تاثیر آمارهای نرخ تورم آمریکا در ماه دسامبر نیز قرار گرفته است. پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا امسال نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

روز سه شنبه نیوزلند آمارهای اعتماد تجاری را منتشر خواهد کرد. بریتانیا آمارهای نرخ تورم در دسامبر را اعلام می کند. تولیدات صنعتی نیویورک منتشر می شود و رئیس بانک مرکزی سوئیس سخنرانی مهمی خواهد داشت.

روز چهارشنبه منطقه یورو نیز آمارهای تورم را اعلام می کند. آمارهای تولیدات صنعتی آمریکا منتشر می شود. بانک مرکزی کانادا نرخ بهره جدید را اعلام می کند.

روز پنجشنبه استرالیا آمارهای اشتغال در ماه دسامبر را اعلام خواهد کرد. چین آمارهای مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه پایانی 2017 را اعلام می کند. آمارهای تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری در چین نیز اعلام می شود.

روز جمعه نیوزلند آمارهای تولیدات صنعتی را اعلام می کند. بریتانیا گزارش خرده فروشی در ماه دسامبر را منتشر خواهد کرد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله آمریکا اروپا و ژاپن قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی و تنش های سیاسی نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران