پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309669 تاریخ : 1396/09/05-19:51:06
,8,
چرخش نقدینگی به سمت بورس/ آغاز روند افزایشی میان مدت

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن تشریح کرد:

چرخش نقدینگی به سمت بورس/ آغاز روند افزایشی میان مدت

بازار، ظرف هفته گذشته شاهد تحرکات خوبی بود و نکته قابل توجهی که اخیرا در معاملات مشاهده می شود، حجم و ارزش آن است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، با اشاره به فاکتورهای اساسی محرک افزایش تقاضا در بورس و افزایش سود شرکت ها، از آغاز  روند رو به رشد و پایدار در بازار سرمایه خبر داد.

محمودرضا خواجه نصیری ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازار، طی هفته گذشته شاهد تحرکات خوبی بود و نکته قابل توجهی که اخیرا در معاملات مشاهده می شود، افزایش حجم و ارزش آن است.

وی افزود: روندهای بلندمدت بازار عمدتا زمانی اتفاق می افتد که شاهد چرخش نقدینگی به سمت بورس باشیم و برای نقدینگی پایدار  باید برآیند بازارهای موازی به گونه ای باشد که موضوع هدایت نقدینگی به سمت بورس را توجیه کند.

خواجه نصیری با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی و اثرات آن بر دیگر بازارها اظهار داشت:  شواهد نشان می دهد انضباط در رعایت نرخ سود بانکی در چند ماه گذشته وجود داشته است؛ بنابراین نقدینگی به سمت یک مقصد جدید در حرکت است و این  مساله، خود را در بازارهای متفاوتی از جمله بازار سکه، ارز و بورس در یکی دو هفته گذشته قوی تر نشان داده است.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ادامه داد: وضعیت عملکرد 6 ماهه شرکت ها  مطلوب بوده و تا حدی به سرمایه گذاران این امید را داده است که شاهد بهبود در پیش بینی سود شرکت ها  باشیم.

خواجه نصیری افزود: همچنین به نظر می رسد برخی صنایع مثل پالایشی ها که در هفته گذشته رشد کردند، با تعدیل های مطلوبی همراه باشند.

وی با بیان اینکه گروه فلزات اساسی و معدنی هم به همین ترتیب از ابتدای سال روند رو به بهبود خود را داشته اند، توضیح داد: این صنایع که از دید سرمایه گذاران صنایع مطلوب تری به حساب می آیند، رشد کرده و از آنجا که نقدینگی هم به دنبال آن است که جایگاهی برای سود بیشتر پیدا کند، طبیعتا وارد این صنایع خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین با اشاره به شکسته شدن سقف تاریخی شاخص در روز گذشته گفت: بازار، شاخص 89 هزار و پانصد را که به عنوان بالاترین شاخص بورس در تاریخ تجربه کرده بودیم، با قدرت رد کرد و شروع یک روند افزایشی خواهد بود.

وی افزود: بنابراین پیش بینی ها این است که با عبور شاخص از سقف تاریخی خود و اثراتی که بر بازار گذاشته و همچنین انتظار گزارش های مطلوبی که ما به ویژه در صنعت پالایشی داریم، شاخص روند رو به رشد خود را شروع کرده که  طبیعتا یک دوره افزایشی میان مدت را در بازار شاهد خواهیم بود.

خواجه نصیری اظهار داشت: نقدینگی های بیشتری نیز به سمت بازار سرمایه حرکت می کند و تحرک بیشتری در بازار ایجاد خواهد شد که اینها همه می تواند عامل تداوم روند افزایشی بازار در چند ماه مانده به پایان سال  باشد و گزارش شرکت ها هم آن را تایید خواهد کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه در چند روز گذشته، ارزش معاملات خرد بازار به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است، گفت:  بزرگترین فاکتوری که ما عمدتا می توانیم روی ورود نقدینگی ارزیابی کنیم ، همین موضوع ارزش معاملات است که بعضا به صورت مقطعی رشد می کند؛ ثباتی که در افزایش ارزش معاملات در این چند روز شاهد بودیم، نشان می دهد که نقدینگی در حال ورود به بازار است.

وی همچنین با اشاره به روند تغییرات در قیمت های جهانی بیان کرد: ما شاهد افزایش قیمت نفت در یکی دو هفته گذشته بودیم. قیمت های فلزات اساسی نه چندان زیاد اما با روند با ثباتی سطح فعلی خود را تایید کرده اند که می تواند منجر به سودآوری شرکت ها شود .

خواجه نصیری گفت: نکته اساسی که ما در چند وقت آینده با آن روبه رو هستیم و بر بازار تاثیزگذار خواهد بود، نرخ ارز است که آن نیز به آرامی رو به افزایش است .در مورد قیمت های جهانی هم پیش بینی ها این است که سطوح فعلی خود را از دست ندهند و ثبات خود را حفظ کنند .

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن همچنین افزود: سطح تورمی و افزایش قیمت کالاهای مصرفی در بعضی صنایع و اتخاذ برخی تصمیمات در دولت نشان دهنده آن است که افزایش نسبی قیمت ها را در برخی محصولات شاهد باشیم و این مساله بر درآمدزایی صنایع مصرفی ، تاثیر مثبت خواهد گذاشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران