پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265903 تاریخ : 1395/11/13-10:35:20
,16,
چابهار نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت کشور افغانستان دارد

سفیر افغانستان در تهران:

چابهار نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت کشور افغانستان دارد

سفیر کشور افغانستان در تهران گفت: بندر و منطقه آزاد چابهار در استان سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی با افغانستان نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت کشور ما دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، نصیر احمدنور اظهار داشت: کشور افغانستان محصور در خشکی است و می تواند با توسعه روابط تجاری و اقتصادی از طریق چابهار به آب های آزاد اتصال پیدا کند.

وی گفت: کالاهای تولیدی کشور افغانستان به راحتی از طریق چابهار و منطقه امن ایران به دنیا صادر خواهد شد.
وی افزود: چابهار در حال توسعه زیرساخت هاست و این نوید دهنده آینده روشنی برای کشورهای منطقه و استانهایی نظیر سیستان وبلوچستان و توسعه روابط با کشورهای همسایه پاکستان و افغانستان است.
وی بیان کرد: ایران با موقعیت استراتژیک خود در منطقه پل ارتباطی برای کشورهای مختلف جهان است و می تواند نقش مهمی در توسعه این منطقه داشته باشد.
وی گفت: امضای توافق نامه سه کشور ایران، افغانستان و هند نقش مهمی در توسعه روابط دارد و این امر می تواند یرای هر سه کشور مفید واقع شود.
سفیر کشور افغانستان در تهران گفت: تجار و بازرگانان کشور افغانستان حضور فعالی در چابهار دارند و پس از تکمیل راه آهن و جاده های ترانزیتی ارتباط بیشتری در زمینه اقتصادی و تجاری خواهند داشت.
دکتر نصیراحمدنور با بیان اینکه ظرفیت جابجایی کالا در بندر چابهار پس از تکمیل طرح های توسعه ای افزایش زیادی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: چابهار جایگاه ویژه ای برای کشورهای همسایه نظیر افغانستان و آسیای میانه دارد.
وی بر توسعه روابط 2 کشور دوست و همسایه «افغانستان و ایران» تاکید کرد و افزود: امیدهای زیادی به کشور قدرتمند ایران داریم و می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی ما را مرتفع کند.
سفیران، دبیران دوم و رایزنان بازرگانی سفارتخانه های پنج کشور افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، بنگلادش و قزاقستان به همراه نمایندگان 40 شرکت بزرگ ایرانی برای شرکت در نخستین نمایشگاه مواد غذایی و صنایع وابسته با محوریت صادرات در منطقه آزاد چابهار به این منطقه سفر کرده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران