پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354570 تاریخ : 1397/05/27-13:34:06
,10033,
پیش‌نویس فاز سوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی تدوین شد

پیش‌نویس فاز سوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی تدوین شد

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی خبر داد. فاز سوم این پروژه از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: فرایند تدوین پیش‌نویس سند فاز سوم، در کمیته فنی پروژه انجام شد. نیازمندی‌های، فرصت‌ها، تهدیدها و خط مشی پروژه نیز در کارگروهی متشکل از کارشناسان، داوطلبان و همکاران پروژه پیشنهاد شده بود. 

وی ادامه داد: این پیش‌نویس شامل اهداف، فعالیت‌ها، شاخص‌ها و خروجی‌های مورد انتظار از پروژه در فاز سوم و برای مدت 5 سال است که به برنامه عمران ملل متحد (UNDP) در تهران ارائه خواهد شد.

به گفته ظهرابی، پس از تایید سند نهایی، فاز سوم پروژه با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین UNDP و سازمان حفاظت محیط زیست و با حمایت مالی سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای بین‌المللی آغاز خواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در فاز سوم پروژه سعی داریم دامنه پایش‌ها تنها متمرکز بر مناطق تحت حفاظت سازمان نباشد و در کریدورهای مهاجرتی یوز نیز پایش متمرکزتری انجام شود. همچنین بر مشارکت تمام ذینفعان خصوصا جامعه محلی و مسایل مربوط به معیشت پایدار آنها تاکید شده است.

در پیش‌نویس این سند، مواردی همچون «تدوین و اجرای طرح جامع برای مدیریت زیستگاه‌های یوزپلنگ با کمک ذینفعان محلی» و «پایش سیستماتیک جمعیت یوزپلنگ و طعمه‌ها در همه زیستگاه‌های طبیعی بالقوه و گذرگاه‌های مهاجرتی» از خروجی‌های مورد انتظار فاز سوم است.

همچنین «بهبود حفاظت از یوزپلنگ و طعمه‌هایش از طریق آموزش نیروی انسانی و محیطبانان»، « تدوین طرح حفاظت خارج از عرصه طبیعی (ذخیره‌گاه طبیعی محصور، تکثیر در اسارت و...)»، «تدوین طرح جامع افزایش آگاهی عمومی با بسیج جوامع محلی و عموم مردم»، «تدوین طرح جامع برای معیشت پایدار جایگزین (اکوتوریسم، کشاورزی و دامپروری پایدار و...) از طریق رویکردهای مشارکتی» و «شناسایی تعارض‌ها بین حیات‌وحش و جوامع محلی و اجرای طرح‌هایی برای حل این تعارضات به شیوه مشارکتی» از دیگر خروجی‌های مورد انتظار پروژه در فاز سوم است.

«تقویت همکاری بین ذینفعان ملی و استانی» و «افزایش آگاهی و ظرفیت‌سازی برای مسئولان کشوری، استانی و محلی (مانند قضات، نمایندگان مجلس و مدیران)» از دیگر خروجی‌های مورد انتظار فاز سوم پروژه است.

ظهرابی درباره اعتبارات مالی فاز سوم گفت: پس از نهایی شدن سند فاز سوم، ارزیابی‌های مالی فاز سوم نیز مشخص خواهد شد

پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از سال 1380 با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه عمران ملل متحد با مشارکت جمع گسترده‌ای از کارشناسان داخلی بین‌المللی به آغاز به کار کرد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران