پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252422 تاریخ : 1395/10/03-07:27:53
,10028,10033,
پیش‌بینی شرایط ناسالم برای هوای تهران و 3 کلانشهر دیگر در روز شنبه

پیش‌بینی شرایط ناسالم برای هوای تهران و 3 کلانشهر دیگر در روز شنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش غلظت آلاینده‌ها و ناسالم شدن هوای تهران برای تمامی گروه‌های حساس در تهران، مشهد، اصفهان و البرز در روز شنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احد وظیفه ، درباره آخرین  پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آینده اظهارکرد:‌ تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که با توجه به حاکم بودن نسبی وضعیت تا روز شنبه شرایط نامطلوب کیفیت هوا در روز جمعه نیز تداوم داشته و در روز شنبه به سبب افزایش ترافیک به طور نسبی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود که پیامد این شرایط، تداوم و افزایش غلظت آلاینده‌ها و ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی در کلان شهرها به ویژه تهران، البرز، اصفهان و مشهد در روزهای جمعه و شنبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با شروع بارندگی در شنبه شب به تدریج کیفیت هوا به شرایط مطلوب بازگردد، گفت: از بعدازظهر شنبه با ورود سامانه‌ای بارشی از سمت غرب، بارش باران و برف و گاهی نیز وزش باد در استان‌های غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد و در روز یکشنبه گستره آن علاوه بر این مناطق، جنوب غرب، شمال غرب، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را نیز در بر خواهد گرفت.

به گفته مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در این مدت بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه در روز شنبه شدت بارش‌ها عمدتا در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شمال ایلام، کرمانشاه و شمال لرستان خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ همچنین طی دو روز آینده به سبب افزایش سرعت باد در پاره‌ای مناطق جنوب شرق کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود

وی همچنین درباره وضعیت هوای تهران در روز شنبه نیز گفت:‌بیشینه و کمینه دمای هوای تهران در روز شنبه 10 و 3 درجه بالای صفر خواهد بود و در روز این روز آسمان تهران کمی ابری و غبارآلود و در بعداز ظهر همراه با افزایش ابر و بارش باران در اوایل شب خواهد بود.

وظیفه همچنین با اشاره به اطلاعیه روز چهارشنبه هواشناسی اظهار کرد: از بعدازظهر شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب، بارش باران و برف در استان‌های غربی و دامنه‌های زاگرس آغاز خواهد شد و روز یکشنبه گستره آن علاوه بر این مناطق، جنوب غرب، شمال غرب، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را نیز در برخواهد گرفت، در این مدت بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پیش‌بینی‌ها از وضع هوای مناطق کشور اظهار کرد:‌ در روز شنبه بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان و بارش برف و باران در شمال ایلام، کرمانشاه و شمال لرستان پیش‌بینی شده است. در روز یکشنبه نیز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و بارش برف و باران در شمال خوزستان، شمال ایلام، کرمانشاه لرستان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده است.

وظیفه ادامه داد:‌ بر این اساس با پیش‌بینی شرایط فوق توصیه می‌شود به منظور کاهش خسارات احتمالی در حمل و نقل تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های مسئول به کار گرفته شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران