پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282935 تاریخ : 1396/05/24-15:21:47
,5,
پیشکسوت صنعت برق: «بیطرف» تصمیم های قاطع را در دستور کار قرار می دهد

پیشکسوت صنعت برق: «بیطرف» تصمیم های قاطع را در دستور کار قرار می دهد

پیشکسوت صنعت برق کشور می گوید: وزیر پیشنهادی نیرو فردی با آرامش است که به هیچ عنوان احساساتی تصمیم نمی گیرد و تصمیم های قاطع را در دستور کار فعالیت های خود قرار می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مسعود حجت  امروز(سه شنبه) گفت: حبیب الله بیطرف شناختی کامل نسبت به مسایل مرتبط با صنعت آب و برق کشور دارد و به همین سبب، به خوبی مشکلات موجود در این بخش را درک می کند و قادر است برای رفع آنها تصمیم های مقتضی اتخاذ کند.

وی با تاکید بر اینکه گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت نیرو انتخابی بسیار مناسب است، گفت: بیطرف باید به شکل مقتضی مسایل مرتبط با اقتصاد برق کشور را حل و فصل و شرایطی را فراهم کند که پیمانکاران با علاقه بیشتری به این صنعت ورود پیدا کنند و شاهد رفع معضلات اقتصادی برق کشور باشیم.
این کارشناس و پیشکسوت صنعت برق کشور مشکل اصلی وزارت نیرو را مرتبط با بحران های آبی کشور برشمرد و افزود:‌ امروزه در کشور هر فردی باید نگران چالش های این مایه حیات باشد چرا که بحران آب، کشور را بیش از گذشته تهدید می کند.
حجت با تاکید بر اینکه بازار برق ایران باید در دولت دوازدهم کانون برقی منطقه شود، ادامه داد: باید با تدابیر مناسب صورت گرفته از سوی وزیر جدید نیرو، بتوان ایران را به قطب خرید و فروش برق منطقه تبدیل کرد تا با حمایت بخش خصوصی محوریت برق منطقه در کشور ما متمرکز شود.
این کارشناس و پیشکسوت صنعت برق کشور تاکید کرد:‌ باید بستری فراهم شود که در دولت آینده ایران به قطب انرژی منطقه تبدیل شود و برقی مطمن را برای کشور فراهم کنیم.
حجت در پایان یادآور شد: ‌با توجه به سابقه و شناختی که از وزارت نیروی قبل و بعد انقلاب دارم، می توان حبیب الله بیطرف را به عنوان یکی از وزیران بسیار مناسب تاریخ وزارت نیرو معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، امروز رئیس جمهوری برای معرفی وزیران پیشنهادی و کسب رای اعتماد به مجلس رفت.
معاون امور مجلس رییس جمهوری هفدهم مردادماه نام 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. 
بر اساس ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود. 
حبیب الله بیطرف وزیر نیروی دولت اصلاحات نیز به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. 
وی متولد سال 1335 در شهر یزد و دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران است. 
بیطرف، فعالیت اجرایی خود را از سال 1358 با مشارکت در راه اندازی جهادسازندگی آغاز کرد و در سال های دفاع مقدس، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. 
بعد از پایان جنگ، در سال های 1365 تا 1368 استاندار یزد شد و از سال 1369 تا پایان سال 1373 به مدت پنج سال مسوولیت معاونت آموزشی وزارت نیرو را در دوران بیژن زنگنه به عهده گرفت. 
بیطرف در دولت های هفتم و هشتم به عنوان وزیر نیرو فعالیت کرد اما در دولت های نهم و دهم مسوولیت اجرایی نداشت. 
با پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، بیطرف معاونتِ زنگنه را این بار در وزارت نفت بر عهده گرفت و به عنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت منصوب شد. 
حبیب الله بیطرف علاوه بر این مسوولیت ها، عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگاه نیرو، اجرای طرح‌های کارون 3 و 4 و همچنین عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران را در کارنامه خود دارد و اکنون در کنار معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را نیز بر عهده دارد. 
ایجاد فرصت برابر برای فعالان خصوصی و دولتی در صنعت آب و برق، حصول اطمینان از تامین آب و برق مطمئن و پایدار برای همه نیازهای کشور، بهبود اقتصاد آب و برق، ارتقای حکمرانی و بهره وری آب از طریق استقرار مدیریت بهم‌پیوسته منابع آب
از اهم برنامه های بیطرف شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 450
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران