پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303317 تاریخ : 1396/06/09-12:02:43
,14,12,
پیشنهاد خواهرخواندگی بین یکی از شهرهای تاریخی ایران و یکی از شهرهای شیلی

گزارش

پیشنهاد خواهرخواندگی بین یکی از شهرهای تاریخی ایران و یکی از شهرهای شیلی

پایان کار 28 نمایشگاه بین المللی صنایع دستی

تودیع و معارفه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، افزایش نمایندگی های جدید اطلاع رسانی و اتمام کار 28 نمایشگاه صنایع دستی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

 

مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری سازمان

در این هفته یکی ازمهمترین رویدادهای سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جابه جایی در حوزه معاونت گردشگری سازمان بود.

طی این مراسم که در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی انجام شد،مرتضی رحمانی موحد معاون اسبق گردشگری تودیع و محمد محب خدایی به عنوان معاون جدید معرفی شد.مرتضی رحمانی موحد طی این مراسم بیان کرد:ما در قبال اعمالی که انجام میدهیم باید پاسخگوی وجدانمان باشیم و امید دارم که در دولت دوازدهم جا به جایی در سطح ریاست سازمان صورت نگیرد تا این سازمان به ثبات برسد.

وی بیان کرد:یکی از کارهایی که باید در سازمان انجام شود واگذاری امور به دست فعالان این عرصه است و برای پیشبرد هر چه بهتر امور،همکاری و مشارکت بخش خصوصی لازم است.

رحمانی موحد اکنون به عنوان عضو هیات مدیره در شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی معرفی شده است.


افزایش روابط فرهنگی ایران و شیلی
رییس سازمان میراث فرهنگی در دیداری با سناتور خیدو خیراردی معاون مجلس سنای شیلی که این هفته انجام شد بر تعمیق روابط بین دو کشور ایران و شیلی تأکید کرد و گفت: روابط فرهنگی علاوه بر نزدیکی دولت‌ها، باعث نزدیکی ملت‌ها می‌شود.

مونسان عنوان کردکه ایران دارای میراث فرهنگی ، تنوع در اقلیم ، طبیعتی زیبا و صنایع دستی بی نظیر است و  میتواند برای گردشگران شیلی جذاب و دیدنی باشد.

همچنین در این دیدار سناتور خیدو خیراردی معاون مجلس سنای شیلی در این دیدار با اشاره به اینکه از مشاهده تصویر واقعی ایران شگفت‌زده شده است، افزود: «ایران دارای سابقه تاریخی بسیار باشکوهی است و به‌همین دلیل ارتباط به این کشور برای ما اهمیت دارد

خیراردی همچینین با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در توسعه روابط کشورها، گفت: «امروز دیگر فاصله‌ها نمی‌تواند مانعی برای ارتباط کشورها باشد، چراکه با استفاده از تکنولوژی می‌توان این فاصله‌ها را از میان برداشت و نزدیکی ایجاد کرد

معاون رئیس‌جمهوری در پایان این دیدار با ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی بین یکی از شهرهای تاریخی ایران و یکی از شهرهای شیلی گفت: «شناخت مردم دو کشور از همدیگر، گسترش روابط همه‌جانبه را به‌ دنبال خواهد داشت


سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای دومین سال متوالی رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کرد

در طی این مراسم با حضور ریاست جمهور،دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنر های سنتی سازمان لوح تقدیر رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی از رییس جمهور دریافت کرد.


کاشی ماندگار بر سر در خانه محمود دولت ابادی نصب شد

طی طرح نصب کاشی ماندگار ،این هفته به منظور ارج گذاری به ه نر و مقام والای محمود دولت ابادی ، نویسنده معاصر کشورمان ، کاشی ماندگار بر سر در خانه او نصب شد .

ثار این نویسنده به بیش از 10 زبان زنده دنیا ترجمه شده و چندین فیلم در ایران با اقتباس از آثار او ساخته شده است.

محمود دولت‌آبادی در سال 2013 برنده جایزه ادبی یان میخالسکی سوئیس شد و در سال 2014 نیز جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه را از دست سفیر دولت فرانسه در تهران دریافت کرد.


 اتمام کار 28 نمایشگاه بین المللی صنایع دستی

بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی این بار با بازدیدی بی نظیر طی 7 روز فعالیتی خوب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی به کار خود پایان داد.

در این میان سایت‌های فروش اینترنتی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی  حضوری فعال داشتند.

عرضه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی شاید کاری سخت‌تر از تولید آن باشد. بازاریابی و رساندن محصولات به دست مشتریان نیازمند مشاوره و همکاری متخصصان است.

 بانک اطلاعاتی «زبردستان» که زیر نظر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت می‌کند، سعی دارد محصولات هنرمندان را سریع‌تر و با کیفیت بهتر به دست مشتریان برساند. قنبریان مسئول غرفه زبردستان در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی  در مورد فعالیت‌هایشان گفت: «زبردستان در حقیقت بانک اطلاعاتی هنرمندان صنایع‌دستی است. ما اپلیکیشنی داریم برای معرفی هنرمندان و محصولاتشان. تولید‌کنندگان با ایجاد نام کاربری در اپلیکیشن ما و همچنین ارائه آثارشان می‌توانند تولیداتشان را به فروش برسانند.


چهار نمایندگی جدید اطلاع رسانی گردشگری اضافه می شود

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: چهار نمایندگی جدید تعیین تکلیف شده اند تا به تعداد نمایندگی ها اضافه شود البته این افراد باید در کمیته ای مورد بررسی قرار گیرند.

دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور با حضور مدیران گردشگری اصناف، دفاتر و فعالان این صنعت و نمایندگانی از وزارت خارجه 12 تا 16 شهریور ماه در کرمان برگزار می شود.

پیرو برگزاری این گردهمایی نشست خبری در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در سالن اجتماعات کانون اتومبیلرانی برگزار شد و مرتضی حاجی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: 18 نمایندگی اطلاع رسانی خارج از ایران داریم که به صورت مشترک بین کانون و سازمان میراث فرهنگی فعالیت می کنند و به لحاظ قانونی ارتباط و قرارداد همکاری با کانون دارند اما به لحاظ همکاری سیاست های سازمان را برای جذب گردشگر خارجی در کشور محل اقامت خود دنبال می کند. این نمایندگان وابسته به جایی نیستند بلکه افراد با انگیزه ای هستند که خودشان در حوزه گردشگری فعالیت می کنند و با شناختی که دارند برای معرفی ایران قدم برمی دارند و با نظر معاونت گردشگری از سال 93 کار خود را شروع کردند بنابراین ماموریت اصلی آنها عمدتا معرفی جاذبه های گردشگری ایران برای جذب گردشگر، شناسایی موانع احتمالی، تلاش برای جذب سرمایه گذاران و معرفی آنها به مراکز تصمیم گیر است. همچنین به بازاریابی  و فروش صنایع دستی، ایجاد فروشگاه صنایع دستی و برپایی نمایشگاه های گردشگری در کشور محل اقامت شان کمک می کنند.

وی گفت: در طول زمان ایجاد این نمایندگی ها یک گردهمایی برگزار شد تا انتقال تجربه ها و مشکلات و موانعی که برای جذب گردشگر خارجی در هر کشوری وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد. در همایش دوم نیز به این موضوع می پردازیم، همچنین موضوع دیگر شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان است. چهار نمایندگی جدید تعیین تکلیف شده اند تا به تعداد نمایندگی ها اضافه شود البته این افراد باید در کمیته ای مورد بررسی قرار گیرند ما منتظر رای نهایی آن کمیته در مورد نمایندگان جدید هستیم.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران