پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251694 تاریخ : 1395/09/24-10:24:28
,4,17,
پیشنهاد ایجاد شورای همکاری تجاری و اقتصادی ایران و بلاروس مطرح شد

در دیدار مهندس نعمت زاده و وزیر صنایع بلاروس:

پیشنهاد ایجاد شورای همکاری تجاری و اقتصادی ایران و بلاروس مطرح شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با ویتالی ووک پیشنهاد ایجاد شورای همکاری تجاری و اقتصادی ایران و بلاروس را مطرح و قرار شد دو طرف زمینه های ایجاد این شورا را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا نعمت زاده تشکیل این شورا را برای رفع مشکلات پیش روی تجار و فعالان اقتصادی بسیار مهم برشمرد و افزود: امیدوارم ایجاد و فعالیت این شورا به تشکیل اتاق مشترک دو کشور منجر شود تا شاهد گسترش روز افزون سطح مبادلات تجاری ایران و بلاروس باشیم.

وی به رایزنی با مدیران روسی برای افزایش همکاری بین بانکی ایران و روسیه اشاره و تصریح کرد: با توجه به روابط بلاروس و روسیه این همکاری ها می تواند سه جانبه شود و بانک های روسی که در ایران و بلاروس فعالیت دارند می توانند زمینه ساز گسترش روابط بین بانکی باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی ایران برای همکاری با بلاروس در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی به ویژه کمباین خبر داد و گفت: این همکاری می تواند به صورت مشترک و متوازن در هر دو کشور ادامه داشته باشد.
محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه صادرات 2 کشور به یکدیگر در شرایط متوازنی نیست و صادرات بلاروس به ایران بیشتر است افزود: باید تلاش کنیم در زمینه های مناسب با گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی به توازنی در زمینه صادرات و واردات بین 2 کشور دست پیدا کنیم.
وی به توانمندی ایران برای تامین نیازهای بلاروس در زمینه مواد پلیمری ، خودرو و قطعات خودرو، دارو و تجهیزات پزشکی ، آبزیان ، مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی، محصولات صنعتی از قبیل مس، لوله، کابل و شیشه جام اشاره کرد و گفت: باید سهم ایران  و بلاروس در تامین نیازها یکدیگر به وضوح در نقشه راه اقتصادی 2 کشور تعیین شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تدوین برنامه ای مشترک برای افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری 2 کشور تاکید و تصریح کرد: علاوه بر این برنامه مشترک، حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه های 2 کشور ، افزایش ملاقات های تجار 2 طرف و رفع موانع بانکی می تواند در توسعه مبادلات و مناسبات تجاری و صنعتی اثرگذار باشد.
وزیر صنایع بلاروس نیز در این دیدار با بیان اینکه برای بار دوم است که به ایران سفر می کنم افزود: همواره پیام دوستی و مهربانی از ایران دریافت کردم و این روابط دوستانه می تواند باعث افزایش روابط تجاری  و صنعتی 2 کشور شود.
ویتالی ووک هم با تایید نظر مهندس نعمت زاده مبنی بر تدوین برنامه ای مشترک برای ترسیم دورنمای روابط  و افزایش مبادلات 2 کشور گفت: آمادگی داریم تا با تشکیل شورای همکاری اقتصادی و تجاری 2 کشور ، علاوه بر افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی به توازن نیز در این زمینه دست یابیم.
وی از حضور شرکت های بلاروسی در نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی سال آینده در ایران خبر داد و افزود: در این بخش زمینه های مناسبی برای توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک وجود دارد که با برنامه ریزی باید از آن بهره برد.
ویتالی ووک به فعالیت های معدنی و صنایع معدنی و ظرفیت های ایران در این بخش اشاره و تصریح کرد: آمادگی داریم تا ماشین آلات سنگین معدنی را برای توسعه فعالیت این بخش در اختیار ایران قرار دهیم.
وزیر صنایع بلاروس به وجود ظرفیت های مناسب برای نیز همکاری های 2 کشور در بخش های اکتشاف، حفاری، طراحی میادین نفتی  خبر داد و گفت: آمادگی تا تکنولوژی ساخت ماشین آلات حفاری را در اختیار ایران قرار دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران