پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 312468 تاریخ : 1396/10/08-14:05:22
,11,17,
پیشنهاد آخوندی برای پشتیبانی شورای پول و اعتبار از صندوق های تعاونی روستایی

نباید در کشور نقاط حاشیه‌ای داشته باشیم

پیشنهاد آخوندی برای پشتیبانی شورای پول و اعتبار از صندوق های تعاونی روستایی

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر در شورای پول و اعتبار به دلیل نگرانی بانک مرکزی نسبت به مفهوم صندوق‌ها، یک مدل پشتیبانی برای صندوق‌های تعاونی در روستاها ایجاد کنیم، بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در سی و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار افزود: شفاف‌سازی در چگونگی ایجاد رابطه مناسب بین نظام بانکی و صندوق‌های تعاونی در روستاها توصیه می‌شود.

آخوندی تاکید کرد باید همه اقدام های صورت گرفته در حوزه بازآفرینی با رویکردی انسانی و اجتماعی انجام شود؛ زیرا طبق تجربیات گذشته، رویکرد تک‌ بعدی در این مسیر دوام نداشته و ما را به نتیجه دلخواه نخواهد رساند.
به گفته وی، برنامه ملی بازآفرینی شهری نیز که بتازگی تصویب شده است، نیز بر اساس توسعه اجتماعی در مناطق ناکارآمد، روستاهای ملحق شده به شهر و نواحی حاشیه‌ای طراحی و تدوین شده و مردم را محور اصلی قرار داده است.

نقاط حاشیه‌ای 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد نباید نقاط حاشیه‌ای در کشور داشته باشیم؛ بلکه باید همه مناطق به متن ملحق شده و عنوان حاشیه‌ای از بین برود.
آخوندی منطقه چابهار را به سبب وجود منطقه آزاد و بندر چابهار، مهم برشمرد که مسائل پیچیده ای در این منطقه ایجاد شده است.
وی تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور را برای انجام مطالعات لازم در این منطقه، اقدامی موثر دانست که مطالعات را از سطح یک وزارتخانه فراتر می برد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ما بخش‌های مختلفی از جمله ستاد ملی، سازمان بنادر و دریانوردی و معاونت معماری و شهرسازی را مامور کردیم راهکاری بیابند که این منطقه به صورت محلی رشد کند و مورد تصرف مرکزنشینان قرار نگیرد.
وی یادآوری کرد متاسفانه در طرح جامع توسعه چابهار دسترسی مردم به دریا نادیده گرفته شده بود که این امر در بازنگری این طرح، رفع شد.
به گزارش ایرنا، «سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت­های فرسوده و ناکارآمد شهری» در شهریورماه 1393 به تصویب هیات وزیران رسید.
طبق این سند برای همگرایی و هماهنگی سیاست­ها، برنامه ­ها و اقدام های نهادهای ذیربط، ستادهای ملی، استانی و شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار تشکیل شد.
ستاد بازآفرینی شهری در سطح ملی 21 عضو رسمی دارد که به ریاست رییس جمهوری و نایب رییسی وزیر راه و شهرسازی تشکیل می­شود. 
دبیرخانه این ستاد در وزارت راه و شهرسازی (شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) قرار دارد.
وظیفه این ستاد همسوسازی سیاست­ها، هماهنگی اقدام ها، هم ­افزایی منابع، مدیریت یکپارچه و ایجاد وحدت رویه بین همه عوامل مرتبط در سطح ملی و محلی در بافت­های ناکارآمد شهرهای کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 357
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران