پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314474 تاریخ : 1396/11/04-09:45:10
,5,17,
پیش بینی رشد اقتصادی عربستان افزایش یافت

نفت همچنان برای کشورهای صادرکننده آن مهم است

پیش بینی رشد اقتصادی عربستان افزایش یافت

پیش بینی رشد اقتصادی عربستان 1.1 درصد پیش بینی شده بود که حالا به یمن افزایش قیمت نفت به 1.6 درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صندوق بین المللی پول، پیش بینی خود برای رشد اقتصادی 2018 عربستان سعودی را با افزایش قیمت نفت، افزایش داد.

عربستان سعودی به دلیل اصلاحات اقتصادی و تلاش برای تنوع در اقتصادش مورد توجه کارشناسان بین المللی قرار گرفته است. محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان، برنامه های اصلاحاتی اش را اجرا می کند و می خواهد هرچه بیشتر وابستگی به نفت را کمتر کند. در این مسیر سرمایه گذاری های زیادی در زمینه گردشگری انجام گرفته است. اما حالا بلومبرگ نوشته است که صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی سال 2018 عربستان را به دلیل افزایش قیمت نفت، افزایش داده است. این در حالی است که سرعت توسعه همچنان کمتر از ارزیابی های دولت است. البته حتی با وجود تلاش برای تنوع بخشیدن در اقتصادی، نفت همچنان نقش کلیدی در بودجه عربستان ایفا می کند و درآمد آن در بودجه  12 درصد افزایش یافته است. براساس برآوردهای بلومبرگ، در بودجه عربستان مبنای قیمت نفت 63 دلار برای هر بشکه در نظر گرفته شده است.

طبق گزارش بلومبرگ، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی عربستان در سال جاری احتمالا 1.6 درصد خواهد شد. این درصد در مقایسه با پیش بینی اولیه 1.1 درصد بیشتر است.

بلومبرگ همچنین به نقل از صندوق بین المللی پول نوشته است که در حالی که قیمت نفت رشد می کند، این ماجرا می تواند به بهبود تقاضای داخلی صادرکنندگان نفت ازجمله عربستان کمک کند، اما تنظیمات مالی هم مورد نیاز است و می تواند در چشم انداز رشد نقش داشته باشد.

اقتصاد عربستان سال گذشته برای مقابله با قیمت نفت خام و کاهش هزینه با هدف کاهش کسری بودجه، سعی کرد بودجه را انقباضی تعریف کند. حالا هم افزایش قیمت نفت به 70 دلار برای هر بشکه به تلاش های دولت برای احیای رشد اقتصادی کمک کرده است.البته که زمانی در سال 2014، قیمت هر بشکه نفت 114 دلار بود. به این ترتیب حتی باز هم با افزایش قیمت نفت، کشورهای صادرکننده آن، فاصله زیادی با دوره اوج خود دارند.

طبق این گزارش دولت عربستان قصد دارد هزینه های عمومی در سال 2018 را افزایش دهد. پادشاه این کشور دستور داده است که برای کارمندان دولت دراین ماه برای کمک به جبران تاثیر اقداماتی مانند کاهش یارانه یا مالیات برارزش افزوده، پرداختی اضافه داده شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران