پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348702 تاریخ : 1397/02/23-17:44:19
,6,
پیش بینی افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت لنت ترمز در سال 97

پیش بینی افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت لنت ترمز در سال 97

طی 3 سال گذشته تولیدکنندگان لنت ترمز با وجود افزایش هزینه ها، هیچ گونه افزایشی را در قیمت محصولات تولیدی نداشته اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ حسین لاجوردی رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با بیان این مطلب گفت: در سال جاری به دلیل افزایش قابل توجه نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و هزینه دستمزدها، ناگزیر به افزایش 10 تا 15 درصدی محصولات لنت ترمز خواهند بود.

وی با تاکید بر این مساله، اظهار داشت : البته در صورت تدوام رویه در ارائه ارز تک نرخی، این موضوع می تواند به نفع تولیدکنندگان بوده و ثباتی را در جریان تولید و صادرات بوجود آورد.
لاجوردی همچنین در خصوص امکان افزایش قیمت با توجه به نظارت دستگاههای نظارتی چون سازمان حمایت بر قیمت کالاهای تولیدی گفت: تولیدکننده ای که در چند سال گذشته با وجود افزایش هزینه ها و مشکل واردات کالای مشابه خارجی تلاش کرده هیچ گونه افزایش قیمتی را اعمال نکند، قطعا در سال جاری امکان تثبیت قیمت را نخواهد داشت و ناگزیر به افزایش قیمت خواهد بود.
پیش بینی افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی لنت ترمز در سال 97
وی تاکید کرد : با توجه به اینکه نرخ ارز، دستمزد و سایر هزینه های اثرگذار در این مدت افزایش قابل توجهی داشته است، بنابراین تولیدکنندگان راهی جزء افزایش قیمت نخواهند داشت. این در حالی است که افزایش منطقی و معقول 10 تا 15 درصدی قیمت لنت ترمز رقمی نیست که به بخشی صدمه ای وارد کند.
به گفته وی با اختصاص ارز 4200 تومانی که دولت اعلام کرده است انتظار می رود مشکلی در تامین مواد اولیه ای که حدود 70 درصد آن از خارج از کشور تأمین می شود وجود نداشته باشد.
وی همچنین به تاثیر شعار امسال در حمایت از تولید داخل و رشد محصولات داخلی پرداخت و گفت : انتظار می رود با توجه به شعار امسال ، در سال جاری تلاش و جنب و جوش مصرف کنندگان - که عمدتا شرکتهای خودروساز هستند- با هدف افزایش تولید بیشتر شود که این مسئله بر روند تولید در صنایع مرتبط -از جمله لنت ترمز- تاثیر خواهد گذاشت ضمن اینکه در سال جاری به دلیل سخت گیری هایی که در خصوص واردات در حال اجرا می باشد ( از جمله حذف ضمانت نامه ها ، دقت بیشتر در ارزیابی گمرکات و ...) پیش بینی می شود که در سال 97 شاهد افزایش چشمگیر تولید در صنعت لنت ترمز کشور باشیم.

تاثیر افزایش 6 درصدی تعرفه ها بر جریان تقاضا و رشد تولید لنت های داخلی
رئیس انجمن صنفی لنت ترمز و کلاچ همچنین به موافقت دولت با افزایش تعرفه لنت ترمز در سال جاری پرداخت و اظهار داشت : در سال گذشته به دنبال درخواست تولیدکنندگان مبنی بر افزایش تعرفه ها ، این رقم از 26 به 32 درصد افزایش یافت که این افزایش شرایط عادلانه تری را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده است. ضمن اینکه با افزایش تعرفه و دقت مسئولان ذیربط در امر واردات، این جریان بر تقاضا و رشد تولید داخل تاثیر خواهد گذاشت.
لاجوردی خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت محصولات خارجی، تولیدکنندگان داخلی قدرت و سرعت بیشتری را در تولید بکار خواهند برد از این رو پیش بینی می شود در سال جاری تولید داخل رشد بیشتری را در زمینه کیفیت و تیراژ نسبت به سالهای گذشته داشته باشد.
به گفته وی تولیدکنندگان داخلی در این جریان نباید قیمت محصولاتشان را افزایش دهند بلکه باید محصولاتی با کیفیت بالاتر را تولید و همزمان تبلیغاتشان را در سطح کشور بیشتر کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 364
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران